Pony loopt niet normaal meer na vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Pony loopt niet normaal meer na vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:13

Ik ben zaterdag terug gekomen van een weekje vakantie in drenthe. Daar heb ik met mijn pony vooral veel in het bos gereden.. Nu zijn we weer thuis en wil ze niet meer normaal lopen in de bak.. Bij zo'n beetje iedere wending loopt ze onder me weg.. Ik weet niet goed wat ik nu hiermee moet doen, want ik heb zaterdag pas weer les en kan haar niet de hele week stilzetten of alleen longeren, zeker niet nadat ze in drente heel veel gelopen heeft.. Wat kan ik hier dus het beste aan doen?

Puck18

Re: Pony loopt niet normaal meer na vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:09

Hoe bedoel je, loopt ze onder me weg? Gaat ze harder lopen of valt ze over d'r schouder? Als ze over het schouder valt heb ik de tip gekregen om juist extreem veel stelling te vragen en dan met binnenbeen drukken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:10

Heb je wel een lekkere vakantie gehad? Waarschijnlijk moet je pony weer wennen aan het echte werk. Als je met "onder je weg lopen" harder gaan lopen bedoelt zou ik een ophouding geven en zelf goed terug blijven zitten. Wat ook goed werkt, stel dat je pony steeds harder gaat draven, is je eigen tempo van lichtrijden lager leggen. Je komt dan eigenlijk steeds te laat terug in het zadel waardoor de pony het tempo aan jou aan moet passen en als het goed is langzamer gaat draven.
Misschien is het ook een idee om juist niet de wending in te zetten maar een lange zijde alleen met stelling te rijden (en goed je binnenbeen eraan houden)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 10:15

ja, ik bedoel dat ze sneller gaat lopen.. ik zal het eens proberen SusanH Lachen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 10:22

en we hebben een hele fijn vakantie gehad, ik denk idd ook dat ze gewoon weer even moet wennen om weer in de bak te lopen;)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:28

ik denk ook dat ze weer even moet wennen aan 'normaal' rijden in de bak, en dat ze je aan het uit testen is, maar het zou ook kunnen zijn dat ze ergens vast zit???? ik zou er even iemand na laten kijken die er verstand van heeft

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 10:33

Oke, ik heb vanavond springles, maar hij let meestal meer op het springen dan op hoe je pony loopt.. maar als er echt wat aan de hand is ziet hij dat wel, ik het wel wel even vragen Lachen

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:40

xMariekee schreef:
Oke, ik heb vanavond springles, maar hij let meestal meer op het springen dan op hoe je pony loopt.. maar als er echt wat aan de hand is ziet hij dat wel, ik het wel wel even vragen Lachen

dat kan nooit kwaad om hem te laten kijken, het kan trouwens ook zo zijn dat je pony spierpijn heeft

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:26

Tsja, drenthe = recht toe recht an, bak is draaiendraaiendraaiendraaien. Vindtie vast even moeilijk, ik denk gewoon veel oefenen en doe nog eens een buitenritje tussendoor, dat voelt vast fijner voor hem en wisselt lekker af als je na de vakantie weer in de bak gaat.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:54

idd wennen en veel oefenen, als ik bijv alleen maaar gaa luieren n ik moet daarna goed buigen enzo dan moet dat ook weer oprekken allemaal!!;)

ik hoop dat het nu een stuk beter gaat al!!:D