Paard gemeen gebokt - pijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Paard gemeen gebokt - pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:03

Vandaag heb ik m'n paard voor 't eerst weer licht opgepakt. Hij heeft twee weken een week met een dik been gestaan. Hiervoor heeft hij antibiotica gehad en dit is allemaal weer overgegaan. Daarvoor stond hij 4 weken op 't land, dus ik moest sowieso weer opbouwen met rijden en nu dan helemaal natuurlijk. Ben al een week bezig met veel stappen en stukken draven tussendoor, met licht contact op de teugels. Vandaag ben ik dus weer begonnen met het voorwaarts-neerwaarts en het nageeflijk rijden. Stappen ging prima, hij luisterde goed, liep in zijn normale pas, niks aan de hand zou je zeggen. Dus ik draaf aan, nog steeds netjes nageeflijk, liep netjes door, ging allemaal goed, nog een middendrafje gedaan, ging ook goed. Hierna weer veel gestapt, van hand veranderd, veel voltes, ging nog steeds allemaal super. Vervolgens draaf ik weer aan en ik wil hem weer aanzetten tot een middendraf en na 5 passen begint hij dus enorm te bokken. Hoofd naar de grond, rug bol en letterlijk met 4 benen de lucht in. Nu heb ik inmiddels een hele stabiele zit op hem, dus niet gevallen of iets dergelijks. Maar zou hij nu dan pijn hebben? Aan z'n been? Of is het joligheid dat hij eindelijk weer een beetje écht mag lopen, zegmaar? Hij wilde me er namelijk wel echt af hebben.

Ik weet het niet en een bezoekje DA kost ook weer zoveel , dus ik dacht, ik vraag het even aan de Bokkers.

maximee

Re: Paard gemeen gebokt - pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:52

Ik zou toch nog eventjes de DA bellen, of in ieder geval íemand er naar laten kijken want dit is dus niet goed!
Als een paard je er écht af wilt hebben zoals je zelf zegt dan kun je eigenlijk al weten dat die dat niet doet omdat die zo blij is dat die mag rijden.

Toch maar eventjes de DA bellen en het er thuis over hebben dan .. Lachen

Heel veel sterkte en suc6!!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:21

maximee schreef:
Ik zou toch nog eventjes de DA bellen, of in ieder geval íemand er naar laten kijken want dit is dus niet goed!
Als een paard je er écht af wilt hebben zoals je zelf zegt dan kun je eigenlijk al weten dat die dat niet doet omdat die zo blij is dat die mag rijden.

Toch maar eventjes de DA bellen en het er thuis over hebben dan .. Lachen

Heel veel sterkte en suc6!!

Hij bokt wel vaker om je er gericht af te gooien hoor. Het is een imposant, dominant paard, dus hij houdt er niet van als je dingen van hem vraagt waar hij het niet mee eens is.

Ik weet gewoon niet of ik de DA moet waarschuwen, omdat hij één keer een bokrondje heeft gegeven.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:26

De DA kan dingen uitsluiten en dan weet je of het aan zijn gezondheid of aan zijn gedrag ligt. Dan heb je tenminste geen twijfels.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:33

Maar de eerste keer draven deed die toch ook wel normaal? Lijkt me meer een stukje protest.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:43

Lijkt mij ook, even aan het werk zetten en toen vond hij het genoeg. Als hij het vaker deed uit protest zou ik het even aankijken. Blijft hij het doen kun je altijd de DA bellen. en bij pijn zou hij idd misschien al eerder hebben gereageerd!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:53

Jethafa schreef:
Lijkt mij ook, even aan het werk zetten en toen vond hij het genoeg. Als hij het vaker deed uit protest zou ik het even aankijken. Blijft hij het doen kun je altijd de DA bellen. en bij pijn zou hij idd misschien al eerder hebben gereageerd!

Oké, dankjulliewel! Lachen