Nu, de galop gaat op de ene hand moeilijk (rechts), daar bokt hij soms bij het aanspringen, maar ik voel dat hij het moeilijk vindt en we oefenen dat ook veel. Maar eigenlijk zit mijn probleem bij de linkergalop. Hij springt prima aan, maar vraagt na 2 sprongen heel veel teugel, echt met zijn neus richting de grond en trekken aan de teugel. Nu geef ik hem die teugel, want hij galopeerd dan netter en lijkt het fijner te vinden, maar ook omdat ik misschien dacht dat het aan zijn tanden lag. De tandarts komt binnenkort geloof ik, maar tot die tijd, gewoon meer teugel geven?
Daarbij gaat hij dus meteen op een kleine volte... We rijden in een weiland, dus figuren is nog lastig, doen we ook nog niet helemaal zo als het hoort, eerst maar lekker sturen oefenen, maar hij gaat dus echt meteen op een kleine volte en dan met z'n hoofd naar beneden
Nou ja, na een rondje ofzo is hij prima in balans, alleen hij wil dus niet naar buiten en blijft die kleine rondjes draaien. Wie heeft ervaring en een idee wat hem zou kunnen helpen?