Rijden met touwtjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Orlando_

Rijden met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:10

Hallo,

Ik rij mijn paard sinds een paar maand met touwtjes. Dit omdat het moet van mn instructrice, omdat hij mij
wegtrekt in mn aanleuning. Maar het is toch de bedoeling om je paard uit ontspanning en genoeg impuls
zn achterhand eronder en dan aan de teugel te rijden. Het lijkt mij dat je zo je paard in de krul trekt en dit
is al 5 maanden zo. Laatst ging er iemand op mijn paard zitten en die zij hij word helemaal hard in de mond
zo door die touwtjes. Ik heb dus een elastiek gekocht maar als ik die om doe gaat hij in protest. Nou zou ik
graag willen weten wat jullie ervan vinden gewoon zonder touwtjes/elastiek of met?

Ineke2

Re: Rijden met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:00

Zonder touwtjes en elastiek gaan rijden en als de bliksem opzoek naar een andere instructrice!!

Wat is nou precies de reden waarom je instructrice jouw aanraadde om met deze hulpmiddelen alias dwangmiddelen te gaan rijden?

Je weet zo te lezen zelf ook wel dat dit helemaal geen oplossing is, dus weg ermee dan!
Andere oplossing zoeken namelijk bij jezelf en je eigen rijden niet bij je paard.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:04

Volgens mij heb je er zelf al geen goed gevoel over dus ik zou een andere instructrice zoeken en stoppen met touwtjes en elastieken te rijden!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:08

Stoppen en een andere (betere!) instructrice zoeken.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:24

Begrijp ik goed dat je AL 5 maand met touwtjes rijdt? Ik zou dan inderdaad maar heel snel andere instructie zoeken! En die touwtjes eraf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:08

CD28 schreef:
Begrijp ik goed dat je AL 5 maand met touwtjes rijdt? Ik zou dan inderdaad maar heel snel andere instructie zoeken! En die touwtjes eraf!

Juist!

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:42

Oke dankjulliewel, ik ben al bezig met een andere instructeur en stop bij mijn instructrice.Wat de releden precies
was heeft ze mij niet verteld, wegtrekken in aanleuning. en ook de spieren trainen omdat die al zo lang niets meer gedaan
hadden geloof ik.

maryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:57

met touwtjes train je de spieren juist NIET. Goed van je dat je iemand anders zoekt

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:44

Ik zou een echte instructeur of instructrice nemen. Met touwtjes rijden lost absoluut niets op.

Met touwtjes rijden is zelfs gevaarlijk. Het longeren met touwtjes zoals dat gepreekt wordt, moet je wel goed doen. 9/10 mensen die met touwtjes longeren, longeren al verkeerd, je kan dat niet eens longeren noemen. Het nut voor het paard is daarmee ook onduidelijk. Met touwtjes longeren kan helpen, de meesten begrijpen de bedoeling niet en doen het verkeerd. Het is een hele oude methode die kennelijk uit de kast gehaald wordt en als modern gepreekt wordt. Als je het doet, doe het dan goed, maar dan met longeren.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:51

Idd goed dat je een andere instructeur(trice) zoekt Ja Paard moet vanuit de achterhand zo gereden worden, niet door touwtjes aan de voorkant. Maar daar kan een betere instructeur je vast goed mee helpen Haha!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:56

ik zou idd ook opzoek gaan naar een andere lesgever!
ik zou hem niet met touwtjes rijden het helpt niet denk ik, mischien als je een andere lesgever hebt kan die je beter helpen,
iig succes ermee

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:29

inderdaad, en die touwtjes weg paard kan ze als een 5e been gaan gebruiken, en zeer zeker de achterhand niet sterker maken eerder verzwakken.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:12

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dinsdag een proefles van een andere instructeur en
ik les niet meer bij mijn vorige instructrice.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:54

Ik weet dat het al een tijdje geleden is dat hier iets geplaatst is, maar ik vroeg me af wat er precies bedoelt wordt met
"met touwtjes rijden"??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:01

Met touwtjes rijden is: Letterlijk touwtjes door de bitringen halen en vastzetten aan het zadel en singel zodat het paard zijn hoofd afgebogen moet houden en het "vastzit" dus het hoofd niet meer omhoog kan doen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:25

En hoe gaat het nu Orlando??????????????

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 18:02

Hallo,

Het gaat inmiddels erg goed met Orlando. De touwtjes zijn eraf en ik heb elke week les van een nieuwe instructuur. Het gaat
steeds beter, ik ben blij dat de touwtjes eraf zijn;)

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:11

gelukkig maar dat je dat hebt gedaan anders rij je zo je paard naar de klote

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:56

Proficiat!!! keep on..