HELP mijn pony hangt op het bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_123

HELP mijn pony hangt op het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 09:18

heej

Mijn pony hangt op het bit.
Hij doet dit alleen in galop of in draf na de galop.
Hoe kan je dit oplossen.

Nog een vraagje mijn pony pakt met buitenritten zijn bit wel eens vast alleen de heenreis.
Hij doet het meestal als er een fietser langs komt dan gaat die er achter aan:P.
Dan keert die om en er achter aan.
Is wat irritant dan komt er zon oma aan en dan gaat hij er achter aan dat vinden ze allemaal niet even fijn:P.
Gelukkig kan ik hem dan meestal rustig houden mooi in stap.
Maar hoe kan je dit op lossen was mijn vraag.

alvast bedankt

Als jullie het niet begrijpen srry wist niet precies hoe ik het uit moest legge.

Iinge_

Re: HELP mijn pony hangt op het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:51

als hij op het bit gaat leunen moet je veel been geven been been been been en nog eens been want als hij zijn achterbenen eronder gaat zetten gaat hij door zijn rug lopen en gaat hij minder op het bit hangen, als hij op het bit gaat hangen dan loopt hij volgens mij teveel op de voorhand (ook maar van horen zeggen hoor) Bloos

over buiten: ik weet het niet echt wat je daarvoor moet doen Bloos maar helpt het niet als je gewoon zorgt dat hij rond loopt door lekker te spelen in zijn mond, als hij dan rond loopt is hij bezig en heeft hij minder tijd om andere dingen te doen

nog 1 ding: hoelang heb je je pony, als je hem ongeveer 3 maanden hebt dan kan het zijn dat hij je aan het uittesten is

ik hoop dat je er iets aan hebt,
succes verder

xx

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:36

Zorg idd dat hij op zijn achterbenen gaat lopen. blijf aktief met hem bezig, overgangen maken om hem aan je been te zetten, tempowisselingen en figuren.
Je kunt als je buiten gaat rijden ook tot het ruiterpad ernaast gaan lopen .Doet ie ook zo als je aan het wandelen bent oid?

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:40

Hij gebruikt jouw als 5e been. Eerst voorwaarts rijden dan voorzichtig aanleuning vragen.

marloes_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:35

heej heel erg bedankt.

oke ik ga het broberen en ik verzorg hem nu 2-3 jaar.

coco_trustme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:07

Veel overgangen en tempowisselingen gaan rijden, dat helpt echt! Ik rijd ook op een paard die daar wel een handje van heeft, maar dan ga ik gewoon veel overgangen en tempowisselingen rijden, en dan wordt dat vanzelf beter!
Succes ermee!

love_roij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:18

ik ben het met hier boven eens wat je ook kunt doen is als hij heel erg hangt de teugels los laten dan stuikelt hij en vaak leren zedaar k van

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:46

hoii,
je zou moeten heel goed vooruit blijven rijden, ondertussen vraag je hem aan teugel, als hij komt zonder te hangen beloon je hem en laat je wat losser, vanaf hij gaat hangen vraag nogmeer vooruit en vibreer lij een beetje op de binnenteugel, als hij dan zijn hoofd weer op richt probeer je op nieuw en gewoon door doen tot hij een volledige cirkel besloten heeeft zelf zijn hoofd te dragen, ga dan in stap en beloon hem, nog een beetje oefening en je krijgt een flinke pony Haha!

xx michelle

marloes_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 18:23

hey

Als ik hem voorwaarts rij wil hij heel snel.
En gaat hij nog meer hangen als ik een ophouding geef.
Hij doet het trouwens vooral in de galop en na de galop in draf omdat hij sneller wil maar omdat ik hem tegen hou gaat hij hangen.
Ik zou de volgende keer wel veel overgangen maken in de galop maar ik denk dat hij dan nog meer gaat hangen maar ik ga het gewoon broberen.
En dat laten vallen heb ik ook geprobeert maar dan laat je hem gaan en dan racet die er vandoor en dan moet ik weer ophoudingen geven en dan gaat hij weer hangen.
Heeft iemand nog andere ideeen???

alvast bedankt

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:36

marloes_123 schreef:
hey

Als ik hem voorwaarts rij wil hij heel snel.
En gaat hij nog meer hangen als ik een ophouding geef.
Hij doet het trouwens vooral in de galop en na de galop in draf omdat hij sneller wil maar omdat ik hem tegen hou gaat hij hangen.
Ik zou de volgende keer wel veel overgangen maken in de galop maar ik denk dat hij dan nog meer gaat hangen maar ik ga het gewoon broberen.
En dat laten vallen heb ik ook geprobeert maar dan laat je hem gaan en dan racet die er vandoor en dan moet ik weer ophoudingen geven en dan gaat hij weer hangen.
Heeft iemand nog andere ideeen???

alvast bedankt

Laat hem maar een keertje gaan, hij wil racen nu moet hij een keer racen van jou want dat is hij niet gewend en wacht op de noodrem. Als hij klaar is met racen weer gewoon aan het werk, veel overgangen in draf en stap , kleine voltes, slangenvoltes. Hou hem bezig met veel tempowisselingen maar wel voorwaarts op jouw commando , probeer niet te veel in de mond te hangen. Succes

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:39

Mijn verzorgpony is ook heel voorwaarts en hing eerst ook erg op het bit bij het galopperen. Je moet dan alsnog meer been geven en je kunt hem langzamer laten gaan met je zit. Als hij te hard draaft moet je langzamer licht gaan rijden. In de galop is dit wat moeilijker. Maar je moet NOOIT teruggaan trekken als hij hangt. Dan wint je pony altijd Haha!

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:02

als hij gaat hangen en niet ontspant geen ruk geven maar drijf hem door tot dat jij het genoeg vindt, niet eerder stoppen dan jij zelf wil.kan soms een tijdje duren maar op een gegeven moment vindt dij het genoeg maar dan moet je zelf nog een stukje doorgaan[half rondje] jij geeft aan wanneer het genoeg is. reageerd hij dan naar wat je vraagd beloon hem dan.
kwa handen ophouding ,reactie lossen tempo te hoog weer ophouding tot hij reageerd zoals jij wil.
nog een tip een dikker bit gebruiken kan helpen

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:30

Een stalgenootje van mij heeft ditzelfde, zodra ze uit de galop komt, wil hij niet meer actief lopen,valt uit elkaar en gaat hij hangen. de enige oplossing hiervoor is hem, zoals al eerder gezegd hierboven, actief houden na de galop, dus idd been eraan houden totdat hij weer actief loopt. waarschijnlijk is hij dan ook in de galop zelf niet actief genoeg waardoor hij gaat hangen, probeer daar ook eens meer been te geven en ook de overgangen te rijden zodat hij actief op je been wordt.
En met dat buitenrijden? Uhm, ik geloof niet dat ik daar iets nuttigs op kan zeggen, aangezien ik zelf eigenlijk nooit een paardje heb gehad dat t bit tussen de kiezen pakt. Maar misschien idd een idee om ook tijdens het buitenrijden hem tussendoor eens wat rond te rijden,dat de aandacht wel voor ,het grootste gedeelte in elk geval, bij jou blijft.
Succes

love_roij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:32

Laat hem maar een keertje gaan, hij wil racen nu moet hij een keer racen van jou want dat is hij niet gewend en wacht op de noodrem. Als hij klaar is met racen weer gewoon aan het werk, veel overgangen in draf en stap , kleine voltes, slangenvoltes. Hou hem bezig met veel tempowisselingen maar wel voorwaarts op jouw commando , probeer niet te veel in de mond te hangen. Succes

hey ik ben het met hier boven eens wat je ook nog een paar keer kunt proberen als hij wil racen dan laat je hem racen laat hem maar gewoon loppen maar op het momend dat hij terug wil naar de draf of dat hij weer in de draf falt galopeer jij gewoon weer aan dan zeg je gewoon jij wou galopeeren nu moet je galopeeren dat doe je dan drie rondjes en doe dat maar een paar keer dan is het zo af gelopen altans bij de meeste paarden je hebt er uitzoderingen bij hihi veel cucser er mee

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:54

love_roij schreef:

hey ik ben het met hier boven eens wat je ook nog een paar keer kunt proberen als hij wil racen dan laat je hem racen laat hem maar gewoon loppen maar op het momend dat hij terug wil naar de draf of dat hij weer in de draf falt galopeer jij gewoon weer aan dan zeg je gewoon jij wou galopeeren nu moet je galopeeren dat doe je dan drie rondjes en doe dat maar een paar keer dan is het zo af gelopen altans bij de meeste paarden je hebt er uitzoderingen bij hihi veel cucser er mee

Wat me hier nou niet helemaal duidelijk is, gaat het nou over het hangen of over het vastpakken van het bit??

Want als het over het bit vastpakken gaat, moet je hier wel mee uitkijken als je buiten bent, je bent daar natuurlijk niet alleen. Als je paardje het bit vastpakt, betekend dat in de meeste gevallen dat ze ook niet meer te sturen zijn, toch lastig als je moet uitwijken voor auto's e.d. Knipoog of, als je op een dijk rijdt, je paard de dijk afscheurd. (geloof me, wil je niet mee maken, een vriendin van me had een paardje. Dat dier ging ervantussen, galoppeerde de dijk af, brak dr been en werd ter plekke afgemaakt...) Scheve mond

Als het gaat over het hangen, dat heb ik ook weleens gedaan met mijn arabiertje in de rijbak waar ik in mn up aant rijden was en dus geen ongelukken kon veroorzaken, Clown maar toen was mijn hoofdreden eigenlijk meer dat ze giga onder me uitliep.... Vork Daarna was ze wel lekker los en reageerde ze goed, dus dat werkte daarvoor wel.

Ik lees het vast wel ergens waar het nou precies voor bedoeld was Knipoog