Dressuur , Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dante_

Dressuur , Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:14

Ik ben met mijn Welsh B pony dressuurmatig gestart.
Alleen ik ben erg druk geweest met het leren voor de repetitie weken.
Ik ben daardoor stomgenoeg niet de pony wezen rijden maar alleen losgegooid in de bak.. Vingers aflikken
Daardoor reageert hij totaal niet op de hulp dat hij netjes aan de teugel moet lopen,, eerst reageerde hij geweldig op dressuur maar nu gedraagt hij zig als een monster:S
maar als ik hem hulpen voor wat dan ook geef gaat hij oncontroleerbaar door de bak racen steigeren en bokken naar de buren..
zou iemand mij een beetjee op weg kunnen helpen?

xx Elaine

ps: weet iemand hoe je moet wijken?

pearlie

Re: Dressuur , Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:17

Misschien op dezelfde manier zoals je voorheen deed? Ik bedoel de periode voor de repetitie? Je bent al gestart begrijp ik dus je hebt hem eerder wel netjes aan de teugel gereden. Heb je ook les met deze pony?

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:20

pearlie schreef:
Misschien op dezelfde manier zoals je voorheen deed? Ik bedoel de periode voor de repetitie? Je bent al gestart begrijp ik dus je hebt hem eerder wel netjes aan de teugel gereden. Heb je ook les met deze pony?

Ja voorheen had ik les(prive)
maar de instructie is nu voor 1,5 maand naar engeland nieuwe paarden zoeken voor de stoeterij.
dat probeer ik al 1 maand maar zoals eerder gezegd gaat hij zich als een monster gedragen.
eerder liep hij egt megagoed met zijn nek netjes aan de teugel reageerde erg netjes op de hulpen.

thnx voor de post trouwes Vingers aflikken

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:21

Haha dat is niet zo handig meis!!
Gewoon door blijven trainen, veel tempowisselingen, laat hem maar hard werken!
Al dat bokken enzo, niet kwaad worden... Je moet hem natuurlijk wel aanpakken, bijvoorbeeld een stevige middendraf rijden, zodat ie ook lúistert op het moment dat jij iets van hem vraagt!

Maar je moet niet schoppen of tikken of boos worden op het moment dat hij bokt... dat is zinloos, je vertelt hem dan niet wat hij moet doen, snap je?

Maarja lastig

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:22

dan denk ik dat het gewoon even tijd nodig heeft. Misschien doordat hij een tijdje stil heeft gestaan dat hij even niet zoveel zin heeft en dat hij je aan het uitproberen is. Gewoon doorzetten dus, maar wel rustig blijven, probeer te rijden op de manier zoals je dat eerst ook deed toen het nog goed ging.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:24

heel erg bedankt voor de tips:)
maarreh Bloos weten jullie toevallig hoe wijken in zijn werk gaat ook met hulpen etc:P

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:27

dat kun je niet zo maar van het internet uitleggen, in ieder geval, niet duidelijk.
hoelang blijft je instructrice nog weg?
dan kun je het haar vragen
ik zou eerst proberen dat je de oefeningen van de B er goed in zitten, zoals voorheen.
daar na kun je met je instrutrice gaan werken aan het wijken