Vanaf het begin dat ik Danley verzorg (vorig jaar) gaat de galop niet lekker.
Het is al stukken verbeterd met wat het was gelukkig, rechtsom gaat bijna helemaal naar mijn zin (lekker lager
over de rug galopperen gaat goed en hoger opgericht gaat ook netjes).
Linksom is een ander verhaal. Ik heb hier niet veel controle over halshouding. Als ik ruimte geef om naar beneden
te ontspannen volgt ze m'n hand niet en blijft in dezelfde houding doorgalopperen. Als ik wat strenger vraag om
dieper te gaan reageert ze daar ook niet op, ze blijft in 1 houding. Ik probeer veel laag te rijden en goed te buigen
etc...
Ik ga binnenkort weer les nemen, maar ik vroeg me af of jullie oplossingen wisten zodat ik er alvast mee aan de slag
kan. Verder gaat het ''sturen'' en stelling in bochten wel redelijk goed.
Zie hier een filmpje hoe de galop nu gaat.
http://s60.photobucket.com/albums/h14/x ... MG2861.flv
En een foto, zoals je ziet sterk -tegen de hand-

xxx Marleen
. Probeer eens zelf iets meer te gaan zitten, wat dieper in het zadel en de bewegingen van de galop volgen i.p.v. 'proberen uit te zitten'. Ga niet als een gek zitten bewegen, maar probeer zó te ontspannen dat je met je zit de galopsprongen volgt. Neem wat minder druk op je teugels, handen iets naar voren brengen en tegelijk een beetje drijven om te vragen of hij z'n hals wat meer los wilt laten en naar voren te gaan: beter iets harder in evenwicht dan rustig galopperen met een weggedrukte rug/hals!