Hoe spelenderwijs Travers en Appuyeren leren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simdijk

Hoe spelenderwijs Travers en Appuyeren leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:24

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn paard spelenderwijs de beginselen van de travers en het appuyeren leer incl. de hulpen die erbij horen....?

Ik hoor het graag, vooral om wat meer afwisseling in de training te krijgen.

Itismei

Re: Hoe spelenderwijs Travers en Appuyeren leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:04

Kijk eens hier op wiki. Daar staat een redelijk duidelijke uitleg hiervan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:39

Ik ben nu bezig met de travers met mijn pony en ik rij dan een kleine volte bij de hoefslag hou je de buiging van de volte en probeer je hem een paar passen rechtdoor te laten lopen met die buiging dus travers. Gewoon een paar stappen en dan weer recht. Als het niet lukt niet boos worden maar gewoon nog een keer proberen na een tijdje lukte het mij een beetje. En dan gewoon steeds meer passen travers rijden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:19

Kent je paard het van hoefslag wijken al? en hoe gaat het openen en sluiten van een volte?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:28

ik zit ook met dat probleem bn benieuwd

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:34

ik vind trouwens de foto die er op staat van de traver, wel beetje onder de maat hoor, een traver hoort met veel meer stelling in de hals, dit paard wijkt meer over de hoefslag als dat hij traver doet.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:57

Giorgio_x schreef:
ik vind trouwens de foto die er op staat van de traver, wel beetje onder de maat hoor, een traver hoort met veel meer stelling in de hals, dit paard wijkt meer over de hoefslag als dat hij traver doet.

Dit vind ik ook. Doordat er niet genoeg stelling is, lijkt het ook zo dat er weinig buiging is.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:59

ik denk eerlijk gezegd dat ze bedoeld hoe je het aanleert zie titel en niet hoe het moet. ik kan met mijn pony = bevestigd wel gewoon appuyeren maar het zit juist in het aanleren

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:47

Ik probeer vanuit de grote volte de achterhand wat meer naar binnen te zetten en daarna idd vanuit de volte de hoefslag vervolgen en de buiging meenemen (travers). Dreigt hij buiging te verliezen dan draai ik opnieuw de volte in. Appuyement was gewoon doen, eerst is het nog vrij recht, maar die buiging bouwt wel steeds meer op als ze de bedoeling snappen en sterker en leniger worden.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:57

ik leer met mijn paardjes eerst controle te hebben over het plaatsen van de schouders bijv op de volte schouders naar binnenvragen schouders naar buiten vrragen.
Heb je de schouders ondercontrole (kijk of schoudervoor kunt rijden) kun je die naar buitenplaatsen op de hoefslag en de achterhand met je been naar binnen blijf wel op je binnenste zitbeenknobbeltje zitten want je vraagt echter nog wel buiging (veel mensen vallen op de buitenkant )