Ja rustig de tijd geven doe ik eigenlijk altijd omdat ik ook meer van die benadering ben...dat is dan ongeveer een half uur rond stappen met de staart omhoog....ze is dan echt niet des te sneller klaar helaas. Ook mijn paardje kan het in vrijheid niet lopend. Ze is ook zindelijk, ze gaat dan naar haar mesthoop en gaat daar even lekker de tijd nemen
Dus ze zoekt ook in de bak echt eerst een plekje, het liefst op een mesthoop van een ander
En over zachtaardig of niet...Ik ben juist te zachtaardig...in de vorige post zei ik idd 'vooruit rammen', maar dat was richting het 'men' die vinden dat je je paard dan moet aanpakken. Ik kan dat helemaal niet. Ik heb recent geleerd de zweep te gebruiken, puur omdat ze niet in de linkergalop ging. Ik rijd ook zonder sporen en drijf alleen met wat druk. Even voor de goede orde
In de les wordt meestal tegen me gezegd dat ik haar vooruit moet drijven als ze gaat staan dralen, omdat ze het toch wel opvallend vaak gaat doen met moeilijke oefeningen. Om er onderuit te komen dus kennelijk. Maar ook heb ik het idee dat het misschien iets met gasvorming kan zijn, want ze heeft ook een hele dikke buik maar dat is ook veel gas, want als ze even loopt zie je ineens niet meer zo'n ballon. Ook met aansingelen zet ze d'r buik enorm uit.