kijkerig geen reactie op been en stelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trix_manu

kijkerig geen reactie op been en stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 15:28

hooiii Haha!

Ik heb een verzorgpaard een Friese merrie.
Ze reageert heel slecht op mijn been. Verdrietig
En dat is zeer irritant want stelling vragen gaat ook heel moeilijk want ze is heel stijf. Huilen
En daarbij is ze ook nog heel kijkerig. Verdrietig Huilen
Wat is dus mijn probleem?
Probleem1 Ze reageert heel slecht op mijn binnenbeen ik kan drijven enzo wat ik wil een reactie krijg ik niet.
Ik heb al veel dingen geprobeert met een zweepje aantikken bijvoorbeeld.
Maar toen werd ze helemaal gek en ging ze crossen door de bak.
Probleem2 Stelling vragen gaat heel moeilijk in stap draf en galop ik kan mijn hand wel een meter uitsteken het helpt niks.
Ze blijf maar naar buiten kijken.
Probleem3 Ze is ook nog eens heel kijkerig daar heb ik ook al heel veel dingen geprobeerd zoals vele figuren rijden in dat gedeeltewat niks hielp longeren in dat gedeelte dat wou helemaal niet want toen galoppeerde ze keihard er vandoor.
Aan de hand door de bak gelopen voor het rijden.
In dat gedeelte halthouden.

Ze heeft verder ook niks met haar rug ofzo.

groetjes manuela

trix_manu

Re: kijkerig geen reactie op been en stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 15:32

ik rij heel veel voltes en slangenvoltes maar niks helpt

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:39

Dat kijkerige kan je eruit proberen te krijgen door aan te drijven (wat voor jou dus lastig is aangezien ze slecht reageert op been). Maar als je haar echt aan het werk probeert te houden door aan te drijven en in te werken, dan wordt (als het goed is) het kijkerige minder.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit goed werkt op mijn kwpnér, maar dat ik bij mij op stal ook veel friezen zie die ook zo eigenwijs en moeilijk als het maar zijn kan.

Ik lees even mee, ben benieuwd naar de tips..

Succes!!

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:01

hoe ik dat ooit heb opgelost is eerst zorgen dat ze voor je been is, Zweepje erbij en been betekend naar voren, heel consequent zijn hierin! daarna zorgen dat ze nagefelijk is en naar benenden loopt, zo concentreert ze zich op jou. Dan kun je gaan werken aan stelling, probeer er ten eerste voor te zorgen dat ze op de rechte stukken iig recht loopt dus niet verkeerd gesteld. Dan kun je met heel veel gedult steeds stapjes verder gaan. Zorg er ook voor dat je op beide handen blijft rijden anders rijd je het er aan de ene kant uit en de andere kant erin. Succes

Droombeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:21

Volgens mij negeert je paard je om onder het werk uit te raken. Vraag eerst haar aandacht bij jou voor je een oefening vraagt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:37

Mijn uitleg staat op dit topic viewtopic.php?f=8&t=816117 (over aan het been rijden). Begin eerst met aan het been rijden, da's het belangrijkste om jouw problemen allemaal te kunnen aanpakken. Als je paard goed aan het been loopt, zal je waarschijnlijk beter stelling kunnen aanvragen. Denk er wel om dat je je hand geen "meter" van de hals gaat afbrengen, maar rijd met je benen. Lichte openingsteugel, binnenbeen lichte druk & buitenbeen + buitenteugel eraan. Volgens mij heeft je paard niet veel aandacht voor jou. Overgangen helpen om haar aandacht bij jou te houden. Ook figuren inderdaad, maar daar moet jij nog niet aan beginnen, eerst moet daarvoor dat stellingsprobleem van de baan. Wat doet ze als je geen stelling vraagt? Ook naar buiten kijken? Dan moet je nog niet aan stelling beginnen, maar aan rechtrichten! Als ze goed rechtgericht is, kan je beginnen met stelling. Ben je er echt zeker van dat er fysiek niets mankeert?

Het valt op hoeveel kijkerige paarden opeens de kalmte zelve worden als ze goed aan het been lopen, dus daar wacht ik nog even mee om er iets op te antwoorden.

Misschien is grondwerk voor jullie ook wel een optie, dan moet ze zich wel op jou concentreren Lachen.