Wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jul_01

Wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 22:24

Hoe kun je je pony het beste leren wijken?
welke hulpen moet je geven?
ik heb het wel ooit in de les gehad, maar dat was maar 1 keer snel snel. en lang geleden.
ik heb nu geen les meer, dus ik kan het niet echt aan iemand vragen.

xx

CeesRinko

Re: Wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:26

staat bij de Wiki, een hele duidelijke uitleg.. ! Knipoog

succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:01

en les is nooit een overbodige luxe, zeker niet als je je paard iets nieuws wil aanleren.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:04

Afwenden, rechtstellen, niks doen met je handen, binnenbeen op de singel buitenbeen achter de singel en dan opzij drukken,
drijgt ie over de buitenschouder weg te vallen/lopen een ophouding maken in de buiten teugel. binnenhand met rust laten, doe je met je binnenhand teveel dan loopt ie dus over de buitenschouder weg Knipoog

niet verwachten dat het in 1x goed gaat voor een 8, oefenen oefenen oefenen.....
en idd les nemen, een instructrise kan je erbij begeleiden, als je het alleen doet en nog niet eerder hebt gedaan kun je het zo verkeerd aanleren, en afleren is moeilijker dan aanleren.... Knipoog

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:13

wat magic_lover zegt wil ik nog aan toevoegen dat je niet te vroeg moet afwenden. Een halve met tot een meter van de bakrand af is eerst goed genoeg. Elke pas opzij meteen uitbundig belonen. Oefen ook schoudervoor dan maak je je pony ook beter aan het been.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:17

precies, en anders als ie het nog moeilijk vind oefen je het eerst op de volte, volte sluiten volte openen, dan heb je hem al in de juiste stelling en buiging dus is het ook al een heel stuk makelijker. Lachen