Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat is alles wat je nodig hebt, je bent op de goede weg..... en over een half jaar lach je hierom
soesita schreef:Ik sluit me bij KiWiKo aan. Beleren is één, maar corrigeren is een heel stuk moeilijker en je hebt inderdaad vaak het gevoel achteruit te gaan ipv vooruit.
Als je met hulp van die instructrice al goede resultaten geboekt hebt bij dit paard, zou ik nog een goeie tijd op mijn tanden bijten en het tijd geven.
Ik vermoed dat bij je haflinger door het galoperen de oude angsten weer naar boven kemen, waardoor ze weer gaat rennen. Maar normaal gezien zal ze het vertrouwen dat jullie opgebouwd hebben niet zomaar vergeten. Vroeg of laat zal ze merken dat ook galoperen "veilig" is.
Succes!
Bergje schreef:Doen jullie saampjes ook aan grondwerk? Mijn paard reageert daardoor in de meeste situaties toch nog op mijn stem, omdat ze dat domweg gewend is. Krijg ik het met mijn lijf niet voor elkaar, dan lukt het me op stem vaak toch nog (zeker dingetjes als langzamer/sneller lopen en stoppen). Maar ik snap de frustratie, ken het zelf ook goed (en de oorzaak van de frustratie is uiteindelijk vaak mijn eigen onkunde, haha).
Bergje schreef:Blijf volhouden. Ik ga ook 5 stappen vooruit en weer 3 achteruit. En zo verder. Maar uiteindelijk gaat het wel allemaal beter. Je kan niet van jezelf en je paardje verwachten dat het opeens super gaat en ook blijft gaan. Je instructrice heeft je goed geholpen en ik neem aan dat ze je ook blijft helpen. Volhouden!! Het galopperen zou ik persoonlijk alleen doen als je er alle vertrouwen in hebt, anders misschien liever nog even onder begeleiding?