Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bananios

Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 18:18

Hallo mensen!
Ik heb een vraagje.
Mijn paard kan L2 dressuur en ik L1. Nou wilde ik graag weten wat een paard op L2 niveau allemaal al kan.
Alvast bedankt!
groetjes, Liekell Knipoog

vaatwasser

Re: Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:35

staat allemaal in je proevenboekje! een paard in de l2 'kan' echt niet veel meer als in de l1 hoor, het is alleen allemaal correcter en verzamelder. Er worden meer hogere eisen gesteld aan hetlzefde onderdeel in de l1. Voorbeeld: paarden die wijken gaan eigenlijk altijd vanzelf terug in tempo, in de l1 is dit helemaal niet erg, als de rest van het wijken goed uitgevoerd wordt, in de l2 moet het paard het zelfde arbeidstempo houden.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:36

Ja idd staat in een proevenboekje ... Succes

Chantelle25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:40

Ligt er eerder aan wat jij al kan ? Hoever ben je in je oefeningen/lessen ? Het wil niet zeggen dat als jou paard de oefeningen kent (verleden), jij dit automatisch kan toepassen. Veel oefenen en kijken wanneer jullie er klaar voor zijn.

Ik sluit mij aan bij de rest, kijk in je proefenboekje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:43

Een paard op L2 niveau kan misschien ook wel oefeningen uit de M, maar dat is nooit op een wedstrijd gevraagd. En hetzelfde geldt voor jou. Kijk naar het paard zelf, en ga dingen uitproberen.
Als je zelf geen proevenboekje hebt, kun je het ook aan je instructie vragen.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:59

Proevenboekje inderdaad pakken;) Verder hangt het niet heel veel van het niveau af. Er zijn paarden die veel meer kunnen dan de [bijvoorbeeld] L, maar gewoon niet verder zijn gekomen. ALs ik jou was zou ik gewoon lekker verder rijden, dn kom je er vanzelf wel achter! Desnoods vraag je in de les een keer aan je instructeur/trice of je een keer wat moeilijkere oefeningen kunt doen, zo kan je ook kijken wat je paard wel en niet kan.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:44

Volgens mij wil je meer weten wat je nog moet leren?? Volgens mij zijn er geen extra/andere dingen die je hoeft te kunnen, maar inderdaad alles netter. Dus werk aan de afwerking!

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:08

Chantelle25 schreef:
Ligt er eerder aan wat jij al kan ? Hoever ben je in je oefeningen/lessen ? Het wil niet zeggen dat als jou paard de oefeningen kent (verleden), jij dit automatisch kan toepassen. Veel oefenen en kijken wanneer jullie er klaar voor zijn.

Ik sluit mij aan bij de rest, kijk in je proefenboekje.

Ik ga nu overstappen naar L2, vandaar dak et vraag welke nieuwe oefeningen je met L2 moet toepassen.
Ik ben dit jaar gestopt met lessen, want ik heb un eigen paard nu en daar wil ik nu graag verder mee dressuur rijden.
Ik heb zelf geen proevenboekje en heb dat nog nooit gekregen. Waar kun je zo´n proevenboekje dan kopen/halen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:12

Via www.knhs.nl kun je die bestellen of anders bij de ruitersportzaak.

Ik weet trouwens niet hoe dat in België allemaal is geregeld, maar als je nu dus ook al in de L1 wedstrijden rijdt dan is het op zijn minst frappant dat je geen flauw idee hebt van het hoe/wat/ waar van een proevenboekje.

En juist als je een eigen paard hebt, lijkt het me een goede motivatie om gebruik te maken van instructie.

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:36

hier mag een slotje op, want ik weet al het antwoord Knipoog
bedankt!