bit klepperen en hoofd Omlaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

bit klepperen en hoofd Omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 10:56

Sinds maandag heb ik een E pony bij mij thuis staat die nu een maand op proef is. Gister ging ik er voor het eerst opzitten, maar dat ging dus niet helemaal goed. Ze is verder wel braaf, maar 'kleppert' af en toe met het bit. Dit vond ze, volgens de oude eigenaresse, fijn om te doen, maar dit gebeurt vaak onder het rijden en dat is niet altijd even handig. Ook gooit ze om de 10 tot 15 seconden haar hoofd helemaal omlaag en trekt ze me hierbij uit het zadel. Dit deed ze bij het proefrijden niet. Is dit uitproberen of is er een andere mogelijkheid om dit op te lossen?
Ik hoop op reacties, want ik ga over een paar uurtjes weer rijden, en ik hoop wel dat het dan beter gaat.

Blue_Dreamer

Re: bit klepperen en hoofd Omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:30

Niemand?:'( Nou, dat word weer banketstaafrijden:'(

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:13

Heeft ze geen last van haar gebit.
Het kan idd ook uitproberen zijn, dan gewoon even een teugel oppakken, maar zou eerst even uitsluiten dat het gebit n orde is en of dat het bir wel op de juiste plek zit niet te strak of te los.
Ook kun je de pony even een paar dagen meer laten wennen, want je hebt hem nog maar 2 dagen , is best vroeg om al te veel te vragen, je kent de pony nog niet en hij jou niet, ga even lekker grondwerk doen, zodat het vertrouwen beter word van weerszijde , dan heb je ook kans dat hij de teugels niet meer uit je handen trekt,

Die van mij doet het als er een vreemde ruiter op haar rug zit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:16

Inderdaad gebit na laten kijken, als je al voelt dat ze met haar hoofd naar beneden gaat aandrijven. Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:43

Dit doet het paard wat ik sinds kort rijdt ook. Ik volg dit topic even. Vee arts is er bij geweest omdat ik zelf dacht dat het in de rug zit. En bij dit paard zit het hem waarschijnlijk ook in de rug. Bit klepperen doet ze voor zover ik weet niet. Toch volg ik dit even.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 15:50

Mmm.. Hoofd omlaag trekken is gelukkig al een stuk minder geworden. Volgens mij was het bij mij gewoon uitproberen. Als ze het nog een x probeerd, probeer ik haar nu terug te trekken *was ook het advies van iemand iig*. Bit klepperen doet ze nog wel af en toe, vooral met los teugeltje..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 06:36

Terug trekken nooit doen!!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:00

Tja je moet toch ook gewoon wennen aan een nieuwe pony. Dan gaat alles toch niet in één keer perfect.
Ik zou ook even kijken of het bit wel goed ligt omdat ze vooral kleppert met los teugeltje.
Terug trekken kan leiden tot een trek spelletje en dat win je nooit. Wees daar dus heel voorzichtig mee. Halve ophouding of goed voorwaarts kan je beter doen om haar aandacht bij het werk te houden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:14

Its deed het ook, puur om mij uit 't zadel te mikken. Gelukkig weeg ik nogal wat (vergeleken met Mies) en ging dat bij mij niet haha. Gewoon flink j ebenen erin als tie dat doet.

Ennem, wel even controleren of alles goed zit!