Paard wordt enorm sterk in de galop, en loopt weg!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

Paard wordt enorm sterk in de galop, en loopt weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 08:30

Ik zit nou al elke keer dat ik rij met hetzelfde probleem.
ooit ging de galop met mijn paard heel goed, we konden geod verzamelen in de galop enz.
maar toen opeens toen ik 2 eken (ivm. vakantie) niet gekomen was ging het fout...
Het probleem is dat hij enorm sterk word in de galop, hij gooit zijn hoofd omhoog,
en drukt zijn rug helemaal weg, ik kan hem dan ook niet op geen enkele manier nageefelijk rijden.
het lijkt wel of hij in de galop geen hulpen voelt Verward
ik kan zelf ook niet goed blijven zitten, en hij word nog moeilijker op voltes.
ik heb al veel overgangen geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
ook figuren rijden, maar dat gat nog moeilijker dan gewoon de rijbak galopperen.
Hij is echt geweldig in draf, mooi nageefelijk, tak etc. maar in de galop gaat het echt gelijk fout.
het is echt een probleem, en zo word galopperen ook niet leuk meer... Scheve mond

First_Unique

Re: Paard wordt enorm sterk in de galop, en loopt weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:49

heey gooi de teugeltjes wat los en wrijf hem lekker over zijn gehele manenkom, dan ontspant ie zich waarschijnlijk en gooit ie zn kop minder ver de lucht in, dat is dan al een begin, gewoon rustig blijven en negeren waar hij allemaal mee bezig is.. die van mij deed het een half jaar geleden zelf in de stap en draf ook.. en mn eerste les van mn instructrise was lekker wat teugels en wrijven.. ging super!!! succes verder! groetjes