Hoe een pony nageefelijk&verzameld laten lopen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Hoe een pony nageefelijk&verzameld laten lopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:03

Hallo,
ik ga binnekort weer op de manege een paar dagen een pony (leasen zegmaar)
en ze doet echt alles wat ik vraag. maar nageefelijk rijden lukt mij niet. wel in stap en halthouden maar zodra ik aandraaf. gaat ze weer naar boven met der hoofdje.
Op de volte heb ik geprobeerd werkte wel maar zodra i ker vanaf ging gebeurde t zelfde ik kan er niet bij elkaar houden en t ligt niet aan de pony want een ander meisje kan t wel..,

En als ik der iets meer wil verzamelen in draf krijgt ze een slofdrafje. k krijg der achterhand er niet goed onder en als ik t heb valt der voorhand weer uit elkaar Vork dus ik kan die 2 dingen niet samen houden Ach gut

_sjors_

Re: Hoe een pony nageefelijk&verzameld laten lopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:11

Als je je pony al niet nageeflijk krijgt, zou ik het verzamelen voorlopig maar even vergeten. Goed voorwaarts naar je hand toe rijden, kleine ophoudingen maken met je handen en veel voltes en overgangen rijden. Vraag anders eens aan dat andere meisje of ze je wil helpen of neem priveles met die pony als je het echt wilt leren.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:15

In stap doet ze t metteen met een kleine hulp in draf lukt t alleen soms heel soms , maar als ik haar achterhand eronder krijg gaat ze wel iets naar beneden met der hoofd maar dit kan ik niet zo lang volhouden ik denk dat ik er te veel spanning opzet mischien..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:16

tis moeilijk advies geven via deze manier hé? Knipoog
En zeker omdat je die pony maar een paar dagen rijdt zou ik gewoon gaan werken aan ontspanning en niet teveel in één keer willen. Ik kan jou niet vertellen waarom het bij dat andere meisje wel lukt en bij jou niet. Dat gaat niet via bokt.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:25

jaa Tong uitsteken , maar soms lukt t wel en dan op t moment wanneer ik t vraag niet Lachen maar, ik ga idd veel loswerken,ontspannen en overgangen rijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:53

Zodra je er veel spanning op zet is er al gauw geen sprake meer van nageeflijkheid.. niet spelen met je teugels, maar met je been naar je stille hand toerijden. Kan je niet een goede instructrice vinden ergens die je privé les kan geven? Of hoe leer je op de manege dan nageeflijk rijden?

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:04

We doen t niet echt veel in de les en met dat leasen rijden we vrij zegmaar, maar in stap reageert ze metteen op mn hand &been maar in draf valt t gewoon weg. maar t is pas de 20ste en ik probeer dan even met deze tips en dan laat ik wel even weten Knipoog