Goofy44 schreef:Je kan het paard wel met een trucje in de galop laten springen, maar je lost het probleem van het paard en van jezelf er niet mee op. Ik zou de galop gewoon vergeten. Het paard weet echt wel wat galop is, het paard gaat niet in de galop omdat het voor hem op dit moment gemakkelijker is om dat niet te doen. De galop wordt niet gedaan omdat dat te veel discomfort (ongerief) geeft en daardoor voor het paard moeilijker wordt. Doe dus ontspanningsoefeningen en losmaakoefeningen, daardoor krijg je een ontspannen, los en soepel paard. Het paard zal vanzelf in de goede galop aanspringen, de draf zal beter worden. Als het paard geen gebreken / blessure heeft en jij redelijk in evenwicht kan zitten, dan zal het aanspringen in galop geen enkel probleem opleveren. Dus los de oorzaak van het probleem op, dat voorkomt erger of slechter. Een scheef paard in de verkeerde galop rond laten gaan, wat je vaak ziet, is niet het beste voor het paard en daarmee ook niet voor de ruiter. Als het paard ongerief ondervindt, kan je dat laten verhelpen en met ondersteunende oefeningen snel oplossen.
Noem is een paar losmaakoefeningen of ontspanningsoefeningen. Ik kan dat wel gebruiken, want mijn paard is nogal nerveus en dat komt, omdat ik haar nog maar een paar dagen heb.