Linkerachterbeen onder massa plaatsen ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Linkerachterbeen onder massa plaatsen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 08:26

Hoi Hoi Bokkers,

Ik rij nu een pas een 4-jarig paard.
Ze gaat met stappen vooruit, behalve 1 ding. Ik weet dat dit heel veel tijd kost en training maar toch heb ik het idee dat ik niet de juiste oefeningen rijd.
Ze zet haar linkerachterbeen niet onder de massa, ze zet het naar buiten.
Ik probeer goed schoudervoor te rijden en voltes in te zetten zodat ze het linkerachterbeentje eronder moet zetten. Toch, wilt ze haar linkerachterbeen niet goed onder de massa plaatsen.
Weten jullie misschien een goede oefening hiervoor? Lachen

Groetjes!

Talonius

Re: Linkerachterbeen onder massa plaatsen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:50

Voltes verkleinen door licht travers in te zetten en weer te openen dmv wijken. Goede oefening ook voor de rug en achterhand, ik heb hem van de fysio meegekregen en er veel baat bij. Paard zette links achter buiten de massa, probleem kwam uiteindelijk uit de rug. Inmiddels loopt hij netjes met beide benen onder de massa.
Vergt wat tijd en kunde, maar met de juiste oefeningen lukt het wel. Let wel op dat je tussendoor ook rechtstelt, anders blijft hij op de lichtste hulp al travers lopen. Op beide kanten de oefening rijden, zodat je de spieren even sterk maakt.
suc6!

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:21

Heeft dit paard niet gewoon een afwijking waardoor ze dit niet kan??

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:04

me88 schreef:
Heeft dit paard niet gewoon een afwijking waardoor ze dit niet kan??

Paard is 4 jaar oud!! Ze worden niet allemaal met een sterke achterhand geboren.
Wanneer ze met 1 been buiten de massa treden is dit vaak een kwestie van sterk maken met de juiste oefeningen. Als je het niet vertrouwd en ze onregelmatig loopt, kun je altijd een fysiotherapeur ernaar laten kijken.

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:44

Mijn paard wil ook zijn linkerbeen niet eronder zetten. Ben nu met mijn instructrice daar erg mee bezig en dat werkt super. Op de rechterhand beginnen met vierkantjes rijden, goed laten buigen om t rechterbeen en linkerbeen wat naar achteren om de achterhand naar binnen te drukken, wat stelling naar rechts en na de wending wat vooruit stappen. Als dat goed gaat driehoekjes maken en zo steeds langer die buiging/houding vasthouden. Dan voltes maken, achterhand naar binnen drukken, travers achtig rijden en op de linkerhand renvers. Veel wijken tussendoor, overgangen stap/draf om hem losser te maken, wendingen om de voorhand en zijwaarts naar rechts, zodat hij zijn linkerachterbeen er wel onder moet zetten. Bij mijn paard werkt dat super.