Geen rijpony, maar vrijheids dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roosii3jJ

Geen rijpony, maar vrijheids dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:18

halloo Clown ,
Ik heb een paar maanden geleden een onder werp geplaatst over een verzorgpony van mij die zich hoe dan ook niet liet vangen, en zo minstens 2 jaar heeft rond gelopen in een wei.
In dat onderwerp heb een hoop tips gehad!

We hebben de afgelopen maanden hard gewerk aan vertrouwen!
Uren in de wei gezeten en elke dag tegen hem gepraat en gedaan. Dan ging het goed en kreeg ik hem te pakken en de volgende dag was hij weer helemaal bij af. De laatste tijd gaat het erg goed en we hebben zelfs een zadel en hoofdstel om gehad! Haha! vadaag was hij weer super braaf en liet zich gewoon pakken, wel wat bang maar hij doet het tog! Ik heb hem heerlijk gepoetst en hij stond heerlijk te ontspannen. Na het poetsen ben ik rond gaan lopen door de wei met hem aan soepel lijntje. Omdat hij longeren niets vindt heb ik hem door er naast te lopen geleerd naar stemhulpen te luisteren. Dit vindt hij helemaal leuk en elke keer als hij dan wat goed doet krijgt hij een brokje (Niet te veel natuurlijk!). na een kwartiertje rond gerend te hebben heb ik het halster af gedaan en ben ik verder gegaan met spullen opruimen. silver bleef de heletijd supper lief achter me staan en liep overal mee naartoe waar ik heen ging. Haha! ik ben toen wat rond gaan rennen en overal waar ik heen ging volgde hij me, als ik ging rennen deed hij dat en ging ik galop sprongentjes maken deed hij me perfect na Haha! zelfs achteruit kan hij ook!!

Dit bracht me op een idee! Bloos
Ik zit te denken of silver meschien beter een vrijheidsdressuur pony kan worden in plaatst van netjes in de maat lopen en iemand op zijn rug te hebben...

wat denken julie? ik denk dat door in iedergeval vrijheids dressuur veel te doen, hij zich een stuk makkelijker zou voelen.

groetjes!! Clown

Farah_

Re: Geen rijpony, maar vrijheids dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:26

Waarom zou je het niet combineren? Zoals ik het nu lees begint jullie band zich steeds beter te ontwikkelen en zou wat grondwerk een hele goede en logische stap zijn voor jullie. Misschien kun je iets met het systeem van Pat Parelli doen? Dit is ook goed te combineren met het rijden, zodat je het gewoon lekker allebei kunt doen. Succes!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:27

Pat Parelli ik zal er even wat over gaan opzoeken!! bedankt voor de tip!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:11

Het is toch prima allebei te combineren? Waarom zou het 1 het ander uitsluiten?
Wissel gewoon lekker af Lachen. Erg plezierig voor je pony en ook voor jou. Misschien kan je hem wel eerst iets leren van vrijheidsdressuur voor je begint met hem te rijden aangezien je schrijft dat hij toch nog bang is. Weet je al heel wat van vrijheidsdressuur? Anders kan deze site (en het boek dat je erbij kunt bestellen) je vast pakken vooruit helpen: http://www.vrijheidsdressuur.info Veel succes Lachen!

Ook hoeft het niet altijd vrijheidsdressuur te zijn, met de kunstjes enzo bedoel ik, maar kan je ook gewoon grondwerk doen. Als je even googlet op "grondwerk met paarden" vind je al heel wat informatie en boeken Lachen.