Hoe conditie opbouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spike47

Hoe conditie opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 16:17

Weten jullie misschien hoe ik mijn verzorgfjord zijn conditie kan opbouwen? Hij heeft ongeveer ruim 7 mnd stil gestaan Verdrietig Momenteel rij ik hem 15 min in stap en draf of soms longeren. Elke week of om de 2 weken doe ik steeds 5 min extra. Ben ik op de goede weg of kan ik het beter anders aanpakken?

shotgunner

Re: Hoe conditie opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:39

Ik denk dat je op de goede weg bent , maar ik zou niet teveel kleine wendingen maken en veel op het hard uitstappen zodat de pezen ook weer sterker worden....

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:42

Super!!
Je kunt je verzorgfjordje ook aan de fiets of hand meenemen en lekker gaan wandelen, eventueel incombi met heuvel training.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:44

Je bent vind ik op de goeie weg! Veel stappen is inderdaad heel goed voor de conditie! En je bouwt het goed rustig op! Ik ben het ook een smet wat annebe zegt, dat is ook goed om te doen, als je maar rustig aan doet! Veel sucses!

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:31

Ja je bent idd op de goede weg, gewoon langzaam aan alles een beetje op bouwen, geduld is een schone zaak zal ik maar zeggen!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:40

Ja, goed om te horen, ik doe het ook zo. Met mijn bijrijpaard Dance ben ik nu ook z'n conditie aan het opbouwen, maar hij is ook nog eens nog maar 4 jaar, dus dat is best lastig, maar wij doen ook steeds 15 minuutjes stappen en draven, goed uitstappen en alleen in de bak of de wei rijden. Gaat steeds beter! Ze krijgen zelf ook steeds meer energie en zin doordat ze meer conditie en spieren krijgen. Veel succes ermee!!

Spike47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 23:16

Oh gelukkig, nou fijn om toch ook even van anderen te horen dat ik op de goede weg ben Lachen

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:20

Je bent op de goede weg !