Kaze schreef:Maar waarom hebben ze een westerpaard gekocht als ze er eigenlijk dressuur mee willen gaan rijden... Dit maakt het niet echt makkelijk voor het paard om plots, zelfs na wedstrijdniveau, omgeschoold te worden naar dressuur.
Maargoed, als je nu eenmaal verliefd wordt op het paardje...
Westernpaarden lopen inderdaad met hun hoofd zeer laag en hebben een andere draf. Dit paard heeft waarschijnlijk ook geleerd om zijn hoofd in de correcte positie te brengen vanaf het moment dat je de teugels opneemt, dus het is de gewoonde die eruit moet. Ik zou beginnen om geen aandacht meer te schenken aan zijn hoofd, en als ze dat omhoog brengt, niet meteen naar beneden te vragen. Ze moet tenslotte leren haar hals/hoofd hoger te dragen. Dat is werk voor later, als ze haar hoofd/hals omhoog heeft gebracht. Dan zal ze trouwens makkelijk weer op de engelse manier aan de teugel te rijden zijn, omdat ze die hulpen kent.
Verder zou ik dan eerst beginnen met de drie gangen. Dus die draf/jog eruit krijgen en eigenlijk een normale, vlotte draf erin te bouwen.
alleszins veel succes!
Ik weet ook niet waarom ze een westernpaard hebben gekocht
Ze wilden graag een braaf paardje hebben en die vorige eigenaren dachten dat hij ook wel dressuur zou kunnen.
Persoonlijk zou ik ook geen western paard kopen , maar ja ieder zijn eigen keuze.
Inderdaad de jog , krijg die er maar eens uit...