Ik heb een probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Ik heb een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:55

Ik heb dus een probleem met mijn pony. Ze is echt een schat en het ging voor de vakantie echt heel goed ze begon te wijken en liep goed en best netjes. Nu ben ik 3 weken weg geweest en heeft iemand anders haar gereden maar sindsdien is ze echt vreselijk druk geworden. Het komt misschien omdat ze minder vaak gebruikt is erg dik ( waar ze staat worden ze snel verweidt en in de weilanden staat het gras hoog) is geworden. Maar nu is ze ook een stuk sterker geworden en dan vooral na de galop wil ze alleen nog maar snel in galop en steeds maar sneller. In stap wil ze draven en in draf wil ze galopperen.
Nu heb ik regelmatig gereden maar ze blijft trekken en sterk maken.
Dus heeft iemand misschien een tip voor mij of iets wat ik moet gaan proberen, ik moet zeggen dat ze net 5 jaar is dus misschien ook puberen. Maar degene die haar reed zei dat ze in galop op de bakrand afrende.

Lab_iris

Re: Ik heb een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 06:32

mischien proberen voor het rijden eerst te longeren,.. en dan is de energie er in ieder geval uit.. en dan pas er op gaan.. voordat het wel een gewoonte word dat ze gaat rennen..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:36

Wat Lab_iris al zei ja, en misschien nu eerst ff les nemen zodat je er weer controle over hebt...

Is dat misschien een oplossing?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:07

probeer haar idd eerst te longeren, kijken hoe dat gaat

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:08

Als ik op vakantie ben geweest, moet ik vaak weer opnieuw beginnen, ook al wordt ze gereden.
Wat ik doe is veel overgangen rijden en veel figuren. Proberen de aandacht van de ponie bij jou te houden.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:44

Zoals de meeste al gezegd hebben misschien eerst longeren. En ook zeker les nemen, (Tenminste dat lijkt mij verstandig)
Ook veel overgangen, en je pony heel de tijd proberen aan het werk te zetten, kleine voltes,gebroken lijnen, zigzagfiguren enz!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:29

Inderdaad les bijnemen, longeren voor het rijden, veel figuren rijden, veel overgangen maken.

Misschien wat stemhulpen gebruiken?

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:30

Ik zou sowieso ook even navragen hoe het ander meisje gereden heeft en wat ze allemaal precies gedaan heeft e.d.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:53

Gezien de leeftijd kan hij inderdaad nog wat aan het 'puberen' zijn, weer wat nieuwe dingen uitproberen ect.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:05

ik ben er ondertussen achter dat diegene die haar verzorgde niet heel veel gereden heeft, dat kun je aan alles zien en merken. Ze is ook erg dik dat was ze niet en komt niet alleen door de wei.
Ik laat haar altijd al lekker lopen voor dat ik ga rijden. Dat bezighouden ga ik zeker proberen en les nemen ben ik mee bezig alleen is beetje lastig omdat het vakantie is.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:33

niemand meer?

Cjaylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:36

Lab_iris schreef:
mischien proberen voor het rijden eerst te longeren,.. en dan is de energie er in ieder geval uit.. en dan pas er op gaan.. voordat het wel een gewoonte word dat ze gaat rennen..

Of laten crossen in de bak dat doen onze manege pony's altijd in de winter
Even crossen dan pas rijden
Dan zijn ze moe

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:40

Doe precies het tegenover gestelde van wat zij wil. Geef haar niet te veel voer. Als je pony gaat draven, laat haar dan een tijdje stilstaan, juist van ze níet wil. En dan mag ze pas weg als jij het zegt

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:05

Ik geef haar geen voer bij, want ze heeft al een heel weiland wel met een groep maar is toch wel veel. Hier aan kan ik niets doen. Dat van het tegenovergestelde is wel een goede zei mijn ene instructrice ook.