Pony verkeerde spieren ontwikkelt, hoe verbeteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Pony verkeerde spieren ontwikkelt, hoe verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 19:52

Morgen gaat de verzorgster van de pony die ik onder mijn hoede heb, er weer op rijden en ik ga haar helpen omdat de pony haar uitprobeert. Ook ga ik een beetje letten op haar zit enz. zodat ze een beetje beter leert rijden.

Alleen met longeren heb ik gemerkt dat Stoere zijn hoofd heel erg de lucht in houd en een flinke onderhals heeft. Nu had ik bedacht om eerst voorwaarts te rijden en vanuit daar proberen of hij wil zakken, (aan de longeerlijk deed hij dat super). Is dit een goede methode om de onderhals wat minder te laten worden?

Owja, ik wil niet dat jullie denken dat ik een of andere vriendinnetje ben die een ander vriendinnentje leer paardrijden. Ik wil graag dat die pony meer en betere beweging krijgt en dat zij wat leert van de pony en van zichzelf. En ik ben 16 en zij is 9.

Kusjes

ps. sorry als ik het wat ongelukkig heb uitgelegt Clown

Edit: Meisje heeft 1x per week les op de manege

x_Elise

Re: Pony verkeerde spieren ontwikkelt, hoe verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 12:56

Kan niemand mij helpen?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:58

zodra hij zijn achterhand gaat gebruiken kan hij meer zakken maar als ze niet rustig is in haar hand zal hij dat ook niet doen. let daar dus ook op. Hard laten lopen werkt niet, hij moet actief zijn niet hard lopen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:01

hij loopt altijd actief met zijn achterhand dus dat zit wel goed Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:03

niet actief genoeg dan

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:12

ik heb hem alleen nog maar aan de longeerlijn gehad en het meisje heb ik nog maar 1x zien rijden, dus ik vraag alleen hoe ik het op kan bouwen, die laatste reactie van jou vind ik werkelijk nergens op slaan, sorry

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:13

dat slaat op die ervoor als je geen dingen wil horen schrijf dan niks

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:15

Ik wil zeker dingen horen anders zet ik hier geen topic.
Maar ik wil tips horen, geen afzeikdingen en conclusies waar ik niets aan heb

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:17

Misschien een stomme vraag, maar hoe wil je het rijden aan dat meisje leren terwijl je zelf nog niet helemaal weet hoe het moet?
Ik denk dat je beter iemand (instructrice) kan zoeken die verstand van zaken heeft.
Longeren is zeker goed. Laat hem lang en laag lopen en hou de achterhand actief. Niet versnellen, maar voorwaarts neerwaarts.
Een pessoa of dubbele lijnen kan hier goed bij helpen. Maar ook hier geldt: weet waar je mee bezig bent of vraag of iemand die er verstand van heeft of hij/zij je wil helpen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:20

Amanda schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe wil je het rijden aan dat meisje leren terwijl je zelf nog niet helemaal weet hoe het moet?
Ik denk dat je beter iemand (instructrice) kan zoeken die verstand van zaken heeft.
Longeren is zeker goed. Laat hem lang en laag lopen en hou de achterhand actief. Niet versnellen, maar voorwaarts neerwaarts.
Een pessoa of dubbele lijnen kan hier goed bij helpen. Maar ook hier geldt: weet waar je mee bezig bent of vraag of iemand die er verstand van heeft of hij/zij je wil helpen.

Dank je voor je reactie,
Ik weet waar ik heb over heb, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het meisje heeft zelf ook gewoon les en ikzelf heb 1x per week priveles.
Pessoa of dubbele lijnen begin ik niet aan omdat ik daar geen verstand van heb dus dat laat ik uit mijn hoofd. Ikzelf weet hoe het moet anders begin ik er echt niet aan om het meisje iets bij te brengen wat voor haarzelf en voor de pony een positief effect zal hebben

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:25

Misschien kan je aan haar dan uitleggen wat jij doet qua hulpen.
En haar laten zien hoe het eruit hoort te zien.
Kan de pony dit al of heeft hij altijd met zijn hoofd in de lucht gelopen? Zijn de spieren in zijn rug en achterhand voldoende ontwikkelt om het op te vangen?
Dat is ook wel belangrijk, aangezien hij zichzelf ineens een andere houding aan moet wennen.
Misschien kan dat meisje eerst aan de longeerlijn, zodat ze zelf kan voelen hoe het moet.

En heb je niemand in de buurt die je kan leren om met dubbele lijnen te longeren? Het werkt zo ontzettend fijn! En is heel goed om dit soort problemen op te lossen Lachen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:29

Amanda schreef:
Misschien kan je aan haar dan uitleggen wat jij doet qua hulpen.
En haar laten zien hoe het eruit hoort te zien.
Kan de pony dit al of heeft hij altijd met zijn hoofd in de lucht gelopen? Zijn de spieren in zijn rug en achterhand voldoende ontwikkelt om het op te vangen?
Dat is ook wel belangrijk, aangezien hij zichzelf ineens een andere houding aan moet wennen.
Misschien kan dat meisje eerst aan de longeerlijn, zodat ze zelf kan voelen hoe het moet.

En heb je niemand in de buurt die je kan leren om met dubbele lijnen te longeren? Het werkt zo ontzettend fijn! En is heel goed om dit soort problemen op te lossen Lachen

De pony is hier ong. 2 maanden en ik ben niet de eigenaar dus ik weet niet hoe hij is bereden enz.
Ik ga straks eerst vragen wat zij wilt, of ze nou een 'dressuurponytje' of een lolpony wil, maar dan moeten ze alsnog een betje dressuurmatig aan de slag.

Maar als ze voor dressuur kiest dan ga ik eerst kijken hoe ze rijden en dan uitleggen wat ze beter kan doen enz. Als ik hem aan de longeerlijn heb lopen dan loopt hij na 5 minuten al met zijn neus op de grond, zo ontspannen, zijn dan ze spieren voldoende ontwikkeld of? (de pony is ontzettend dik)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:00

x_lieze schreef:
Ik wil zeker dingen horen anders zet ik hier geen topic.
Maar ik wil tips horen, geen afzeikdingen en conclusies waar ik niets aan heb

Als je dat al afzeiken vind dan weet ik niet wat je van afzeiken echt vind. Sorry hoor maar was alleen maar een reactie hierop. Niet zo raar reageren zeg