Ik heb een leasepaard itica, maar ze is 17 jaar oud en nog geen eens verkeersmak. Ik heb wel eens met een ander paard meegereden langs de weg en toen was er niks aan de hand. En ik heb ook een keer met een volwassen iemand erbij gewoon een stukje langs de weg gelopen. Maar zodra ze de manege niet meer in zicht heeft gaat ze stuiteren. Ik heb ook een keer na het rijden toen ze helemaal moe was een stukje langs de weg gelopen toen was er niks aan de hand. Alleen toen deed ik het een andere keer nog een keer en toen kwam er een auto aan. Dus ik netjes naast itica lopen wat ik altijd dan deed en toen kwam de auto voorbij niks aan de hand, was de auto weg ging ze even 2 pasjes naar voren sprinten.
Wie heeft er hier goede tips om haar een beetje verkeersmak te leren zijn. Want als ik in de buitenbak rij komt er nog wel eens een vrachtwagentje voorbij of een machine. Vroeger ging ze er vandoor, maar nu doet ze dat bijna niet meer.
Tipss!?
En ik zou er sowieso een martingaaltje aanhangen. Dan heb je net ff meer te vertellen als ze dr kop in de lucht wil steken. Het voordeel van iemand op de fiets mee, is dat die als 'voorbeeld' kan spelen, en je paard zal dit uiteindelijk als 'veilig' gaan beschouwen. Als je een keer ergens komt alleen, en je paard wil er niet langs, kun je wachten op een fietsen, dan lopen ze daar vaak acheraan, omdat ze dit nog kennen van vroeger en het dus als veilig beschouwen.