@MysticTinker
Was ook precies mijn gedachte=> éérst op de grond laten luisteren.. daarná onder het zadel. Mijn dochtertje haalt dus al enkele maanden zelf de shet uit de wei, neemt 'm mee naar de trailer en zet hem er zelf in (ik zet 'm daarna enkel nog vast). Verder haalt ze hem er zelf uit.
Gek genoeg is ie helemááááál niet zo voorwaarts als ze hem aan het halstertouw leidt. Ze hoeft bij wijze van spreke nog maar te aarzelen en hij staat al stil.
Als ze wil rennen met 'm is het net zo'n ezeltje: hoofd helemaal naar voren en zolang mogelijk in stap blijven!
Vaak laat ze'm grazen aan het halster en gaat ze er zonder zadel opzitten... gebeurd niets.
Maar als we lekker aan het oefenen zijn dan wil ie gáán. De shet heeft voordat ze bij ons kwam (6mnd geleej) veelal voor de kar gestaan en ze houdt dus van lekker doorrrrdrrrraven.
@femke_harley
Dat doen we zeker: blíjven oefenen!
As. zondag is de 3de wedstrijd: eerst 8-tal rijden (gaat geweldig want hij is gek op meelopen met de groten!) en een B proefje... Dus hopelijk is ie dan al wat vermoeid...
Ik heb me voorgenomen wat 'toevallige toeschouwers' strategisch op te stellen zodat ie niet vanuit de 'grote-volte-doorzitten' de ring uit stuitert!