Alvast bedankt xx Anne + princess
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
patsur schreef:Probeer iemand aan de kant te hebben die jou erop kan corrigeren. Iedere keer als jij driftig wordt dat diegene jou dan bij zich roept zodat jij en je pony even tot rust kunnen komen.
Squit schreef:misschien krijg je je zelf meer in de hand als je les neemt..
of als je les heb wat zegt je Instructrice dr van?
princesapril schreef:patsur schreef:Probeer iemand aan de kant te hebben die jou erop kan corrigeren. Iedere keer als jij driftig wordt dat diegene jou dan bij zich roept zodat jij en je pony even tot rust kunnen komen.
Jaa maar dan wordt ik dus boos op die gene die "Denkt dat ie alles beter weet" op dat moment denk ik daar dan aan terwijl ik ergens weet dat het alleen maar goed zal m0eten zijn. En later als ik klaar mey rijden ben heb icck er altijd zo'n spijt van,,
Als ze er dan weer op mocht had ze al haar woede al in het lopen gestopt. Wel ik kan je zeggen dat ze zichzelf snel heeft leren beheersen en haar pony werd daardoor ook een stuk rustiger om te rijden omdat zij ook rustiger was.
. ga gewoon zo ontspannen grote voltes rijden, van hand veranderen zoek makkelijke dingen op.. Pas wanneer jij echt ontspannen bent en dan ook ECHT ga je rust stuk je bij beetje je teugels op maat maken. En blijf ontspannen zitten, ga mee met de beweging van je dier. Wordt je zelf onrustig ga zelf neurien/ liedje zingen hierdoor blijft je ademhaling goed. Zo ga je door totdat je je teugels netjes op maat hebt. Dit kan zowel in stap als in draf maar ik raad aan in stap. Hierna kan je gaan draven als alles op maat is. Drijf rustig aan en beloon als ze wegdraaft met je stem.. Rijd zo wat rond lichtrijdend met constant de nadruk op ontspanning niet op naar benegen rijden gewoon ONTSPANNING.

princesapril schreef:Squit schreef:misschien krijg je je zelf meer in de hand als je les neemt..
of als je les heb wat zegt je Instructrice dr van?
nou als ik les heb gaat het meestal wel goed want ik heb dan les op de ponyclub maar dan segt iemand me wat ik moet doen en ja als me moeder langs de kant staat. dan is dat anders en wordt ik boos op me moeder op dat moment denk ik dan alleen maar aan van "zei denkt dat se alles beter weet" maar ja het is wel goed bedoelt allemaal enzo.
. Nu moet er alleen nog wat aangedaan worden hé.
, dus daarom geef ik je de link van het topic. Wat overzichtelijker ook trouwens
.
.