hoofd omlaag trekken ¬

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LINDAAAAAAA

hoofd omlaag trekken ¬

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:36

Op mijn manege is een paard dat zijn hoofd omlaag trekt, ze hebben er nu bijzetteugels aan vast gemaakt, maar ze maken ze niet vast bij de singel maar aan de voorkant van het zadel. Verder wil het paard niet aan de teugel, en heeft dat ook niet goed geleerd. Iemand tips?

pearlie

Re: hoofd omlaag trekken ¬

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:37

Goed voorwaarts rijden, dus als het paard zijn hoofd omlaag doet, geef jij been! Bijzetteugels helpt m.i. niet.
Maar waarom doet het paard dat? Is het gewoon een slechte gewoonte of heeft hij ergens last van?

LINDAAAAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:40

pearlie schreef:
Goed voorwaarts rijden, dus als het paard zijn hoofd omlaag doet, geef jij been! Bijzetteugels helpt m.i. niet.
Maar waarom doet het paard dat? Is het gewoon een slechte gewoonte of heeft hij ergens last van?

Nee, slechte gewoonte, als ik hem been geef gaat hij schudden met zijn hoofd, en als je aanspring in de galop, schiet hij ervandoor, en hij gaat ook heel stijf door de hoeken :S

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:41

misschien niet /slecht passend zadel??
bijzet teugels boven i werken al helemaal niet en zeker niet als je het paard nagevelijk wil rijden, het paard zet zijn rug waarschijnlijk dan vast.
zoals pearlie al zei, veel voorwaards rijden en veel overgangen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:42

Het klinkt als onder het werk uit willen komen! Ik weet niet hoe vaak je hem rijdt en hoeveel verschillende mensen hem rijden, maar dan zou je hem consequent hard aan moeten pakken!! (als je zeker weet dat hij nergens last van heeft).

LINDAAAAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:43

Oke, ik ga deze week het proberen, ik moet van maandag tot donderdag rijden op haar, dus ik zal morgen berichten hoe het is gegaan Lachen

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:44

zag je laatste berichtje niet maar dit paard heeft waarschijnlijk gewoon een rugprobleem of een HEEL slecht passend zadel.
hij heeft pijn en probeerd op alle mogelijke manieren onder het werk uit te komen!
tip die je waarschijnlijk niet waar kunt maken Knipoog ; Dierenarts erbij halen.

LINDAAAAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:46

pearlie schreef:
Het klinkt als onder het werk uit willen komen! Ik weet niet hoe vaak je hem rijdt en hoeveel verschillende mensen hem rijden, maar dan zou je hem consequent hard aan moeten pakken!! (als je zeker weet dat hij nergens last van heeft).

Er rijden beginnerlingetjes op, ze rijd misschien maar 3 uur per week echt intensief. Het is echt een verwende eigenwijze knol, ik zal haar deze week goed proberen aan te pakken, maar er is nog een probleem, als ik gereden heb, moet er weer iemand op die haar niet aanpakt :-S
Alles is gecheckt bij haar, het zadel is goed, ze heeft nergens last van, Het is haar gewoon niet goed aangeleerd denk ik.

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:49

Ik ben het eens met prints, mankeert het paard niks?
Geen slecht passend zadel, rugpijn etc.
Zonee, dan zoals al word gezecht voorwaart rijden en overgangen, terugtrekken heeft geen zin. Knipoog

LINDAAAAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:50

Mij word altijd gezegd dat ik mijn buitenhand wat hoger moet houden en dan kleine voltes moet rijden. Maar dat helpt voor een paar minuutjes maar verder niet. :S

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:59

Ik denk dat je weinig kunt als je er zelf zo weinig op rijdt en er zoveel andere (beginners) op rijden. Ik begrijp dat het niet je eigen paard is, maar een van de manege. Die hebben vast nog meer leuke paarden....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:02

is een ameneg paard, je kan je eer e moe aan maken en netjes willen rijden, diegene wat na je rijd verpest het toch weer