Ik zit al een tijdje met een vervelend probleem, mijn paard kan soms erg ver achter de teugel kruipen, waardoor ze eigenlijk gewoon mijn hulpen ontloopt, ze maakt zich op zo een moment volledig los van mijn hand en wordt erg onrustig met haar hoofd. Hierdoor verliest ze dan ook weer haar regelmaat in draf en zijn we terug bij af.
De problemen zijn eigenlijk begonnen toen ik van lesgeefster veranderde, ik heb haar samen met een vriendin,die toen Z1 reed, zadelmak gemaakt. Zij is het paard toen ook gaan rijden omdat het een errrg drukke tante is. Ze wilde ook graag les nemen met haar. Dat hebben we toen ook gedaan, maar de oplossing voor haar druk gedrag die hier gegeven werd was van het paard vanvoor steeds korter te maken. Waar ze overgens supersterk van werd en vervolgens ging ze met haar hoofd ongeveer tegen haar borst lopen, en erg raar draven.
Ik had hier absoluut geen goed gevoel bij, en heb na ongeveer 2 maanden gezegd dat ik hier niet mee wilde doorgaan. Mijn paard was ondertussen bijna constant in verzet en werd alleen maar feller.
Ik ben toen een tijd alleen maar gaan wandelen en ben na de zomer zelf met haar gaan rijden. Nu met een lesgever waar ik wel een goed gevoel bij heb. Hij heeft haar ook geleerd van terug wat langer in haar hals te worden. Maar bij de minste spannig is ze weer achter de teugel. Ik probeer mijn hand zo ontspannen mogelijk te houden, maar ik ben geen topruiter ofzo dus dat kan ook een probleem zijn.
Hoe zou ik dit probleem het beste kunnen oplossen.
Hier loopt ze redelijk goed

Hier duikt ze weer