Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!!

Tine_ schreef:Ik denk dat mensen hulpteugelen om verschillende reden gebruiken, helaas soms ook verkeerde redenen.
) Wel is het maar tijdelijk, als het goed gaat ga ik gewoon weer zonder rijden!
Het is dus op dit moment voornamelijk voor mijn eigen veiligheid. _Lotjuh_ schreef:Ik gebruik een Thiedeman, omdat ik hem dan beter terug krijg al hij aan 't rennen slaat. (Preciese reden staat in dit topic) Wel is het maar tijdelijk, als het goed gaat ga ik gewoon weer zonder rijden!
Het is dus op dit moment voornamelijk voor mijn eigen veiligheid.
KiMmK schreef:Het enige hulpmiddel waar ik mee rij zijn 'stompe' sporen, en een watertrens.
Het liefst rij ik zo natuurlijk mogelijk, maar de fries waar ik op rij verneemt mijn been soms niet helemaal, Vandaar dat ik besloten heb om spoortjes om te doen' ik vind het beter om 1 x been te geven dan telkens in zijn maag zit te porren
.
Amanda schreef:Stompe spoortjes.
Het paard wat ik rij is panisch van zwepen. Ik heb haar 1x zonder sporen gereden en toen negeerde ze mijn been of liep er dwars doorheen.
Met spoortje niet. Toch gebruik ik ze niet of nauwelijks.
Alleen om hulpen te verfijnen of om de hulp juist te verduidelijken als ze mijn been negeert.
Het feit dat ik ze om heb is voor haar vaak al genoeg