Ik rij een pony die van zijn eigen geen 'sterke' middendraf heeft.
Ik moet veel benen geven om al wat tempo te krijgen en dan loopt hij al niet meer aan de teugel , speel ik heb dan aan de teugel loopt ie weer trager .. Dus middendraf trekt eigenlijk op niks ..
Hoe kan je een sterkere middendraf trainen ? Nu zit ik bijna constant benen te geven om een kleine middendraf te krijgen maar dat is zeker niet de oplossing. Tikje met de zweep heeft een klein effect maar niet voor lang en sporen zijn geen optie. Hij reageert dan gewoon niet meer op mijn benen terwijl hij soms heel beengevoelig is (je moet je been nog maar wat verschuiven en zit al in galop bij wijze van spreken) .Ik probeer met mijn zit te drijven maar dat heeft ook niet veel effect.
Het feit is zo hij KAN middendraf maar meestal is dat op hele lange stukken en dus niet op een diagonaal.
Dusja wie heeft er tips zodat hij op de diagonaal een mooi middendraf loopt zonder dat ik om de seconde benen zit te geven. Ik weet dat dit ook niet op een dag lukt maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar
Alvast bedankt

Ik vond het altijd wel handig dat het verschil tussen gewone draf en middendraf dan 'beter' naar voren komt hihi, maar het is dus nog goed ook
ik snap het wel