mijn pony pakt soms zijn bit vast.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eveline86

mijn pony pakt soms zijn bit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 18:45

hey

ik rijd op een haflinger van ongeveer 11 jaar oud. nu rijd hij heel goed
maar als hij geen zin heeft pakt hij zijn bit vast aan de rechterkant dan zet ik hem op de volte of
laat hem stilstaan zodat ie zijn bit loslaat (hij loopt ook aan de teugel). maar als ik aan het buiten rijden ben en ik ga draven dan wilt ie zijn hoofd wel eens wat in de lucht doen en pakt dan zijn bit vast (ik heb dan een tiedeman om) wat kan ik hier aan doen is er iemand die een oplossing weet???

bedankt alvast.

paasei_

Re: mijn pony pakt soms zijn bit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:51

heb je er ook echt last van?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:57

Niet gaan trekken igg. Probeer heel voorzichtig een ophouding te maken endan meteen weer los laten. Houd je been er goed aan, bleef goed rechtop tikje achterover zitten en probeer hem een beetje in te buigen naar links of naar rechts, desnoods eenbeetje SB. Zolang hij niet met je gaat rennen en je controle over de situatie houdt zou ik er geen heel groot drama van maken. Ik rijd ook met een hafje die het eenbeetje doet, zij blijft verder superbraaf dus ik laat het maar een beetje tot op zekere hoogte.

eveline86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 19:00

hey marielle_p: ja ik vind het soms wel vervelend hoor dat doet dan regelmatig achter elkaar en met buiten rijden vind ik dat niet prettig omdat hij ook soms vanuit het niets schrik van de domste dingen zeg maar. in de bak vind ik het niet zo erg.

hey daniella74: bedankt voor de tip ik zal dat ophouden wel eens proberen dat stellen naar links en rechts doe ik ook wel maar ga toch ff je tip uitproberen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:05

Als hij heel kijkerig is wordt het een iets ander verhaal en zou ik je willen aanraden niet meer alleen op buitenrit te gaan. Is altijd al redelijk risicovol maar als je toch al wat problemen hebt met de controle en hij is ook nog kijkerig zou ik altijd met z'n 2-en op buitenrit gaan. Probeer eerst een flinke poos in de bak met de controle aan de slag te gaan en dan pas weer buitenrijden.

eveline86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 19:10

ja af en toe is hij schrikachtig blijf wel buiten rijden dat ie kwam zo'n 2 jaar terug was het helemaal erg ik ben blijven doorzetten en gaat nu stukke beter. ik heb hem op zich wel goed onder controle alleen soms pakt ie ff dat bit vast dat vind ik ierie van hem en dat is dan eigenlijk alleen met draf.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:20

Doe wel voorzichtig, doorzetten is mooi maar je moet niet verongelukken.

eveline86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:15

nee dat weet ik haha. ben ook voorzichtig hoor met rijden maar ik heb niet zo'n grote bak dus dan wil je soms wel naar buiten. en als het hard waaid ga ik al niet naar buiten alleen met mooi weer