Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jilletje schreef:hoioi!!!
ik verzorg sinds februari een hele leuke tinkermerrie en het gaat verschrikkelijk leuk en goed vind ik zelf, ik zit alleen met een probleem en dat is namelijk als ik ontspan stopt zij met lopen.
ze is goed voorwaards te rijden en doet ook netjes wat ik van dr vraag maar zodra ik ontspan met mn beenhulp stopt zij gewoon met lopen, in het zit moment van de draf moet ik dus elke keer been geven anders stopt ze er direct mee en ook in de galop vlak voor het 'afzet'moment moet ik telkens been geven anders stopt ze ook met galopen gaat ze stappen, het tempo is verder goed en netjes alleen hoe kan ik haar zelf leren lopen zonder dat ik telkens hulp hoef te geven???
. Ariebren schreef:Jilletje schreef:hoioi!!!
ik verzorg sinds februari een hele leuke tinkermerrie en het gaat verschrikkelijk leuk en goed vind ik zelf, ik zit alleen met een probleem en dat is namelijk als ik ontspan stopt zij met lopen.
ze is goed voorwaards te rijden en doet ook netjes wat ik van dr vraag maar zodra ik ontspan met mn beenhulp stopt zij gewoon met lopen, in het zit moment van de draf moet ik dus elke keer been geven anders stopt ze er direct mee en ook in de galop vlak voor het 'afzet'moment moet ik telkens been geven anders stopt ze ook met galopen gaat ze stappen, het tempo is verder goed en netjes alleen hoe kan ik haar zelf leren lopen zonder dat ik telkens hulp hoef te geven???
In de western is dit de rijstijl, actief met je paard rijden in stap, draf en galop.
Ik hoor vaak de instructeur zeggen, laat je kuiten rollen.
En die grote gevaarlijke sporen heb je daar echt niet voor nodig
Wil je tempo terugnemen dan stop je met rijden.
Dus eigenlijk heb je een heel gevoelig rijpaardje die precies doet wat jij doet.
Jij actief, het paard actief.
Jij in rust, het paard in rust.
En verder in dit geval gaan de Emiel Voest of te wel de western lessen niet.
Ik zou het moeten zien wat er precies gebeurd om het specifieke probleem op te lossen.