) Ik heb echter liever niet dat de pony zich dit soort kunstjes gaat eigen maken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Ik heb echter liever niet dat de pony zich dit soort kunstjes gaat eigen maken. JeSkee schreef:misschien helpt het een machtegaal te gebruiken .. dan heb je altijd nog wat meer te zegge ...
of neem een goede instructeur....

DeniseES schreef:Als hij met jou wel de volte goed doorliep, dan lijkt het me dat hij gewoon 'vervelend' aan het doen is. Je geeft zelf aan dat je hem even aan moet pakken, dan doet hij het wel, laat je dochtertje dit ook doen. Het is tenslotte haar paard en ze moet er wel de baas over zijn. Als hij op de rechterhand zit en bij de volte naar links schiet, moet ze absoluut niet via de linkerhand terugrijden, op de rechterhand terugdraaien in ieder geval.
Van mij hoeft ze de confrontatie niet aan te gaan maar madam zet door, meestal lukt het niet, heel af en toe wel en dan is ze TROTS.... Echt aanpakken lukt (nog niet). Ik wil geen ongelukken. Ik hoop dat ze zo spelenderwijs met oefeningetjes leert om de pony te slim af te zijn.
ongelukjes gebeuren nou eenmaal gewoon, maar het belangrijkste is dat ze zich niet over zich heen laat lopen door de pony. Celia schreef:Ik hoop dat je heel zeker bent dat er niets mis is met de tanden want dit was bij mij ook de oorzaak, ik dacht dat het ook gewoon een ponystreek was (want ze deed het niet altijd, soms kon ik ze erdoorheen rijden, maar andere keren niet..)