Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ejpook schreef:Hoi,
Ik heb een pony, die is 3 jaar op stem bereden. Echter ben ik zijn nieuwe eigenaar en reageert hij nog niet op mijn stem.
Op beenhulpen reageert hij nadat je hem flink heb moeten slaan met zweep.
(terwijl mijn paard meteen reageert..)
Nu ben ik eigenlijk tegen zwepen en spoortjes. Maar zijn spoortjes een manier om hem weer naar benen te laten luisteren???
Groetjes
Mirjam
Bovendien vind ik ook niet dat je hem met de zweep mag slaan hij weet gewoon niet meer hoe ie op been moet reagern.. midgie schreef:Hoelang heb je de pony al??
En weet je welke stemcommando`s de vorige eigenaar gebruikte??
Is wel handig dat te weten, met de zweep slaan lost niets op, is alleen erg oneerlijk tegenover je pony, als jij in rusland ben en ze vragen je wat en je reageert daar niet op krijg je toch ook geen trap voor je kont?? om de simpelen rede dat je het niet begrijpt en dat zal met je paard hetzelfde geval zijn, leer eerst spelenderwijs waar de knopjes zitten en ook is het niet zo moeilijk om zelf de knopjes op een vriendelijke manier erop te zetten , als je geduld heb kan dat in een paar tellen gebeurd zijn, daar heb je echt geen zweep en sporen bij nodug, beter nog je paard zal het dan gewoon voor jou doen en niet voor de zweep.
ejpook schreef:Hoi,
Ik heb een pony, die is 3 jaar op stem bereden.
Nu ben ik eigenlijk tegen zwepen en spoortjes. Maar zijn spoortjes een manier om hem weer naar benen te laten luisteren???
Groetjes
Mirjam
Qimm schreef:Geef been + stemhulp. Doe dit een tijd consequent, laat na een tijd de stem hulp vervagen.

dank jullie voor jullie reactie.