Me rechterhand staat dan niet meer verticaal maar horizontaal.
Hoe kan dit, en hoe verhelp je dit (ja door te oefenen en erop te letten, maar dan moet ik er elke minuut naar kijken en ik moet natuurlijk op het rijden letten
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
als je t niet vergeet. is het niet iets in je spieren ofzo dat je hand draait datje last krijgt ofzo? 

maar vanzelf gaat 't nu al veel beter, alleen als ik ingespannen bezig ben met iets, vergeet ik mn schouders wel s te ontspannen..

naath schreef:Ja, rechts is mijn schrijfhand, daar zat ik ook al aan te denken, maar mijn hele houding is best bagger.
Ik zit ietsjes te ver naar voren, heb volgens sommige soms een beetje een te holle rug, me bovenarmen zijn meestal ook niet langs mijn lichaam en ik heb maar een heel klein 'knikje' in mijn elleboog.
Mijn benen zitten niet 'vastgeklemd' aan het zadel maar hangen er een beetje los bij (waardoor je knie naar buiten draait en je dus richtingaanwijzers krijgt). Ze zijn ook niet echt 'stil'.
Poeh nu ik het zo allemaal lees is het toch best bagger
Ik heb al wel iets gevonden waardoor mijn benen al ietsjes beter door zijn geworden(beugel langer maken, zo zijn mijn benen iets stiller, en mijn richtingaanwijzers zijn ook minder).
Maar wat ik niet snap, hoe kan het dat ik na 4 jaar paardrijden zo'n bar slechte houding heb, terwijl ze me steeds vroegen naar een hogere les te gaan (en dan denk ik niet alleen maar omdat je moeilijkere paarden krijgt, maar je houding moet toch ook kloppen?)
Maar op alles is een oplossing te vinden. Heb je een rustige pony? Zet een dienblad op je onderarmen met een plastic bekertje water erop. Reken maar dat je je armen gebogen houdt, iets teveel maar dan krijg je wel het juiste gevoel. Voor je benen: neem papieren servetjes en doe die tussen je knieën en het zadel en rij zo een tijdje: ze mogen niet vallen! Wat betreft het rechtop zitten; neem een zweep, doe die achter je rug (horizontaal), je ellebogen naar achteren en dan je zweep tussen je ellebogen doen. Voor je handen; als je je zweep in je rechterhand houdt, kun je dáár mooi op letten; je zweep moet dan op de goede manier over je been 'liggen', dat is iets handiger...
) Germatje schreef:Ja ik herken het probleem, heb het zelf gelukkig niet maar ik geef soms les en dan heb ik er ook een paar tussen zitten die uiterst vreemde standen aan nemen met hun polsen en handen...
Ik heb ooit een leuke oefening geleerd van iemand die mij les gaf:
Pak een korte zweepje, en leg deze boven op je wijsvingers, duim er bovenop. dus dan ligt die zweep horizontaal op beide vingers. Het is dan best wel onmogelijk om je handen te draaien of iets dergelijks omdat je dat zweepje vast hebt.
Snap je? Tis een beetje lastig uit te leggen..
zal het proberen

flaxy schreef:Hoi,
Wat ik zelf wel eens probeer is met opgestoken duimen te rijden en dit ook regelmatig te controleren of ze nog rechtop staan. Meestal doe ik dat als ik voor mezelf rij en dan concentreer ik me meer op mijn houding dan op het rijden zeg maar... Succes,
Petra