Alleen ze ging stil staan en achteruit, dus ik been geven en teugels wat naar voren, een paar keer eraf gegaan en toen liep ze ook wel heel netjes mee.. Ook 1 keer even wat aangepakt toen ik erop zat, aangezien ik dacht dat ze misschien even wat 'push' nodig had.Het is toch denk ik het terug willen naar de kudde, want toen die 2 paarden erbij waren, liep ze mee alsof er niks was gebeurd en de terug weg ging (natuurlijk) ook lekker ontspannen..
Maar wat kan je daar nou aan doen zodat ze leert om ook alleen stukken buiten te rijden? Ik vind het toch best wel nood zakelijk dat ze gewoon een klein stukje alleen moet kunnen. En aangezien ze dat normaal ook altijd doet, last van het zadel of dergelijk heeft ze niet, het is puur niet willen. Of is daar niks aan te doen?
alvast bedankt
Zodra mijn paard stil ging staan en achteruit begon te lopen draaide ik hem om en dan gingen we achterwaarts verder. Dit heeft echt super goed geholpen!
Daarna hoefde ik hem alleen maar om te draaien en weer terug te draaien en dan konden we weer verder. Nu moet ik heel af en toe achterwaarts als ik van stal weg ga of als hij iets engs ziet, voor de rest loopt hij nu braaf door
, laat ik haar een stukje grazen en ga ik weer terug..