Wat te doen... ?? !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CeesRinko

Wat te doen... ?? !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 09:12

We zijn bezig met een pony aan het inrijden voor een meisje. de pony is 10 jaar en nog niet echt beleert..
eergisteren heb ik er voor de 2de keer helemaal opgezeten. we hebben hem dan wel nog vast aan de longeer-lijn, alleen als de iemand die longeert niets meer doet,, dan gaat de pony ook stil staan. en ik kan net zoveel been geven als ik maar wil ;; hij verrekt geen stap!
als de iemand dan een hand omhoog doet, of even met de longeerlijn zwaait.. dan loopt ie weer als een trein.

hoe kan ik dit oplossen..?

groetjes lianne!

alvast bedankt..!

PingWing

Re: Wat te doen... ?? !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:25

Dat zul je m moeten leren, dat benen vooruit betekend. Begin eens met been geven op het moment dat de longeur ook het commando geeft van voorwaarts. Als je denkt dat je paard het begint te begrijpen kun je zelf been geven en het commando erbij zeggen (stap) en als het goed is zal je paardje dan het commando met de benen gaan assosieren en het vanzelf n keer doorkrijgen dat ze voorwaarts moet als jij knijpt met je benen.

Maar niet te snel willen gaan, dat komt je paard niet ten goede. Je zit er voor de 2e x op, dr zullen nog wel tientallen keren rijden aan voorbij gaan voordat ze die link legt, ook omdat ze al 10 is. Veel succes!

Edit; en heel belangrijk, aan de longeerlijn blijven rijden tot het gas en de rem goed op de pony gemonteerd zijn. Als jij nu al los gaat rijen omdat je denkt dat je paard t been dan sneller leert dan zal de pony er nog minder van begrijpen en gaat het wsl mis omdat je paard dan in protest gaat doordat ze niet weet wat te doen.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 09:46

okèè bedankt..! de commando's kent hij wel al goed..! dus dat gaan we dan maar proberen!

Dankje!

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:46

En als je zeker weet dat hij gewoon geen zin heeft, pak er eens een kort zweepje bij. Als je m t commando met stem en been gelijk geeft en hij reageert niet, dan mag je m best even bijtikken. Daar moet hij op reageren, dat is wel n eis.

succes!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:29

oke,, maar word hij dan niet uhh.. "lui" op je zweep zeg maar..?
bedankt.!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 16:29

verder geen tips meer?