Vierkant laten staan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Vierkant laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:35

Ik heb over een paar maanden een wedstrijd, was de proef door aan het kijken
en nu stond er dat ik vierkant moet staan bij het groeten,
Geoefend maar het lukt me gewoon niet

Heeft iemand daar handigheidjes of tips voor..

Alvast bedankt.

row_bow

Re: Vierkant laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:36

Even n stipje Knipoog Ben ik ook wel benieuwd naar

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:37

Ikzelf heb geleerd dat je uit een vlotte stap/draf meteen moet gaan stil staan en je benen erbij houden (natuurlijk niet in één keer in de mond trekken tot hij stil staat, maar dat lijkt me logisch).
Als je het goed doet, werkt het wel.. Maar mij lukt het lang niet altijd Bloos .

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:38

zorgen dat zijn achterhand er goed bij is dan gaan ze vierkant staan of iig op 4benen. helemaal vierkant is een kwestie van oefenen en als je net gaat starten zul je wel in de B starten en daar zijn ze niet zo moeilijk wel moet hij maar alle benen onder de massa plaatsen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:39

Heel lang geleden stond het in de Penny
Tja, ben nou eenmaal een Penny *LOL*

Ik geloof veel overgangen en gewoon goed oefenen , ik zal het even oppzoeken Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:41

oke bedankt , ja in de B ( onderling ) maar k rijd meer recreatief.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:21

lukt het ook niet altijd Knipoog

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:47

Zon groot probleem maken ze er denk ik niet van hoor als je niet vierkant staat.. En anders (Denk) ik dat het ook draait om de timing dat je hem wilt laten stil staan.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:51

Hij moet van achter naar voren lopen zodat je hem niet met je handen halt hoeft te ''trekken'' maar vanuit je zit Knipoog en dan goed actief houden in zo'n overgang Knipoog

Succes ! ׳

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:55

Liedje_ schreef:
Zon groot probleem maken ze er denk ik niet van hoor als je niet vierkant staat.. En anders (Denk) ik dat het ook draait om de timing dat je hem wilt laten stil staan.

Dit is absoluut niet het geval Knipoog het draait niet om timing Knipoog
Het gaat over dat je je paard goed verzameld en op de achterhand hebt lopen Knipoog
Als hij het in de B al niet doet zal hij het straks in de Z ook niet doen .. ik ben er wel streng in tegenover mijn pony.. ik rijd Z en het MOET gewoon in de Z. Ik heb het haar al vanaf dat ze jong was zo aangeleerd Knipoog

Kambell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:49

Ik heb dat ook op een pony van de manege Knipoog Altijd als ik halthoud staat ze met haar achterbeen helemaal naar achteren.. En mij is het nog niet echt gelukt haar vierkant te laten staan, want als ik dat doe staat het andere been weer helemaal naar achteren Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:50

Zelf goed evenwicht houden, vloeiende overgang maken, benen aangesloten houden. Dat is mij altijd geleerd, maar het is niet zo dat het altijd lukt Clown

_Karel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:00

Mijn ervaring hier in is, als je je paard aan 2 teugels en aan 2 benen hebt lopen dat het eigenlijk soort van vanzelf gaat. Als je de overgang van stap naar halt rijd probeer je stap eerst een beetje te verkleinen zodat je je paard wat meer opsluit, een halve ophouding op 2 teugels en je been er aan houden en als je paard hier goed op reageert je stem. Dus het halthouden moet het paard op zijn eigen benen doen en niet op jou hand, 9 van 10 keer zet een paard zijn voorbenen dan al netjes naast elkaar, dan alleen nog je been er gelijk aan houden en dit allemaal is een kwestie van oefenen Knipoog

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:03

Hoe ik het doe:

Bij het (voorbereiden van) halthouden maak ik me wat langer en zwaarder (of zit dieper in het zadel door iets achterover te zitten) en sluit ik mijn hand terwijl ik mijn benen er met lichte druk aanhoudt. Mijn zit werkt ook mee door het diepere gaan zitten.

Poeh, dit is nog moeilijker om te verwoorden dan ik dacht maar hopelijk komt het goed over. Ik zeg niet dat dit de juiste methode is maar het werkt wel bij mij Knipoog

jarenova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:10

idd veel oefenen en je paard goed van achter naar voren rijden.
blijf hier ook consequent in.let er steeds op bij het halthouden,maar ook bij het afstappen van en opstappen op je paard dat ie vierkant stilstaat..het wordt dan ook een soort van gewoonte!!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:26

bedankt

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:18

ik ga ook even de tips uitproberen op mijn paard Haha!

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:24

Als je met je been laat voelen welke voet hij naar voren moet plaatsen kun je hem dat leren door eerst iemand op de grond de betreffende voet naar voren te laten drukken. Op het laatst heeft hij het dan hopelijk door en lukt het ook zonder helper.