Hij valt vaak naar binnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Hij valt vaak naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 18:56

Hallo,
Sinds kort heb ik een haflinger verzorg ruin.
Het gaat opzich wel goed met rijden maar als ik mijn been erbij houd valt hij alsnog naar binnen.
Er rijdt nu ook een ander meisje op hem misschien doet zij dat dan ofzo?Ik weet het niet.Hebben jullie typ's?

Bedankt! Pling

Berdien

Re: Hij valt vaak naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:19

Niet een Haflingerspecifiekprobleem, meer iets rijtechnisch. Ik verplaats je topic naar RT-P Lachen

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:24

probeer met rijden je buitenteugel er beter bij te houden en drijf met je binnenbeen naar je buitenteugel.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:51

paardfysio schreef:
probeer met rijden je buitenteugel er beter bij te houden en drijf met je binnenbeen naar je buitenteugel.

Okee zal ik is proberen!Dankje

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:39

Buitenteugel erbij, begrenzen als die naar binnen valt binnebeen erbij en buitenteugel begrensen. Blijven proberen eerst in stap okal doetr hij niks ga jij hem naar de hoefslag duwen. Daarna in draf, zodat als hij naar binnenvalt je klaar bent om hem weg te duwen.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:03

probeer idd met je binnenbeen je paard naar buiten te drijven. Je kan je buiteteugel wel pakken maar hij mag dan niet naar buiten kijken anders komt het lichaam nog meer naar binnen. Buiten teugel iets van de hals en binnenteugel iets blijven stellen met je binnen been "wijk" je paard naar buiten. Je kan ook evt iets op je buitenbil zitten (niet er half naast hangen) Verder kan volte inzetten en volte vergroten een optie zijn.
Valt ie op 1 kant naar binnen??

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:22

Bedankt voor al de tips!Raizarobin:Nee op allebij de handen;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:25

De tips zijn al gegeven. Heel goed die buitenteugel eraan houden, zodat je hem daarmee op de hoefslag houd. Binnenbeen erbij om hem daar omheen te laten buigen. Lekker veel voltes rijden is belangrijk om te oefenen. Een gesprek met het andere meisje die hem rijd lijkt me ook handig Ja En misschien elkaar wat tips geven zodat het ong. gelijk opgaat. Succes!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:46

Prinslover schreef:
De tips zijn al gegeven. Heel goed die buitenteugel eraan houden, zodat je hem daarmee op de hoefslag houd. Binnenbeen erbij om hem daar omheen te laten buigen. Lekker veel voltes rijden is belangrijk om te oefenen. Een gesprek met het andere meisje die hem rijd lijkt me ook handig Ja En misschien elkaar wat tips geven zodat het ong. gelijk opgaat. Succes!

Dankje fijn dat zoveel mensen mij helpen ! Haha!

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:26

een paard heeft een natuurlijke scheefheid. Ze hebben een holle en een bollekant. als je heel oppervlakkig kijkt vallen alle paarden aan de ene kant naar binnen en aan de andere kant naar buiten. Op de kant dat ze naar binnen vallen moet je wijkend achtig rijden. Van de 2e hoefslag naar de hoefslag wijken kan soms al schelen.
Op de kant dat ze naar buiten vallen kan je contra stelling vragen. Je kan dit ook op de volte doen. Je moet dan je buitenbeen goed voorop houden klein beetje op je binnenbil de buiten stelling vragen. Zo train je toch de bolle moeilijke kant.

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:21

je zou kunnen proberen om hem voor je gevoel travers terijden...dus kont op de hoefslag en voorhand iets ervoor...ws heb jezelf niet genoeg been om hem recht tehouden, dus probeer het op deze manier dan kan je hem later alsnog rechtstellen en begrijp hij beter je hulpen...probeer ook eens op een volte deze tesluiten en te openen doormiddel van je benen en bij het volte openene stel je hem recht en rij je recht door, alleen niet op de hoefslag maar ernaast ene meter of 2....

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:32

marieke2 schreef:
je zou kunnen proberen om hem voor je gevoel travers terijden...dus kont op de hoefslag en voorhand iets ervoor...ws heb jezelf niet genoeg been om hem recht tehouden, dus probeer het op deze manier dan kan je hem later alsnog rechtstellen en begrijp hij beter je hulpen...probeer ook eens op een volte deze tesluiten en te openen doormiddel van je benen en bij het volte openene stel je hem recht en rij je recht door, alleen niet op de hoefslag maar ernaast ene meter of 2....
Okee dankje voor de typ Bloos

Janine91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:25

Je moet ook goed op je eigen houding letten. Zodra jij scheef naar binnen zit kan je zoveel been geven maar het paard zal daar niet zo erg op reageren dan wanneer jij rechtop zit. Zorg ervoor dat je je lang maakt en hakken naar beneden. Dan zit je eerder recht. Houdt ook je hoofd recht omhoog en pribeer dan vooral veel been met je binnenbeen te geven. Let erop dat als je zoveel been moet geven dat je niet alsnog met je lichaam naar binnen gaat hangen. Dit is iets wat ik zelf ook fout doe en wanneer je rechtop zit en niet naar scheef zit naar binnen reageert je paard er veel beter op.

succes!!!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 19:31

Janine91 schreef:
Je moet ook goed op je eigen houding letten. Zodra jij scheef naar binnen zit kan je zoveel been geven maar het paard zal daar niet zo erg op reageren dan wanneer jij rechtop zit. Zorg ervoor dat je je lang maakt en hakken naar beneden. Dan zit je eerder recht. Houdt ook je hoofd recht omhoog en pribeer dan vooral veel been met je binnenbeen te geven. Let erop dat als je zoveel been moet geven dat je niet alsnog met je lichaam naar binnen gaat hangen. Dit is iets wat ik zelf ook fout doe en wanneer je rechtop zit en niet naar scheef zit naar binnen reageert je paard er veel beter op.

succes!!!

Bedankt voor je tip dat doe ik idd ook fout Bloos

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:41

Probeer je paard ook goed op twee benen te rijden. Het paard moet door hebben dat het voor druk van 1 been opzij moet. Wanneer ze niet reageert op je binnenbeen als ze naar binnen valt betekend dat ze niet goed aan het been is op dat moment en zul je niet alleen moeten blijven duwen met je been, maar zo af en toe ook iets harder in moeten komen zodat je paard in de gaten heeft dat ie opzij moet voor je been. Anders blijf je drukken. Haha!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:30

Dankje!
Ik heb het geprobeeerd en het is gelukt dus hier kan een slotje op!
Bedankt!

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:38

probeer ook veel voltes te openen en weer te verkleinen. paard moet beter worden aan 2 teugels en eenzijdige kuitdruk accepteren.

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:44

Waarom niet een dressuurzweep in je binnenhand? Om extra binnenbeen te kunnen geven.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 19:48

Misha schreef:
Waarom niet een dressuurzweep in je binnenhand? Om extra binnenbeen te kunnen geven.
Hij is al te vlot met lopen en dan word hij nog drukker dan maakt hij zijn passen niet af maar bedankt voor de tip!

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 02:32

hmm, ik dacht zelf ook aan een klein zweepje, maar dan een springzweepje wat je tegen de schouder kan leggen ter versterking van het been. Ik rijdt zelf een haflinger die dat heel goed weet... Lachen

erder idd. binnenbeen, goed stelling naar binnen vragen en begrenzen met je buitenteugel.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:29

Okee dankje:)