Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sassrd schreef:Bij drafbalkjes houd ik mij meestal een 1m, soms wat ruimer, ligt er ook aan hoe ruim je pony springt he. Bij galop leg ik nooit balkjes, maar bij in-uitjes is de afstand tussen de sprongen bij mij 3 meter, maar denk met galopbalk alleen kan de afstand wel korter.
] lativia1 schreef:een grondbalk leg je zo'n 10cm voor de hindernis of er tegen aan als de balken de grond raken (kruisje) hierdoor schatten ze de sprong beter in en zetten ze optijd af. een drafbalk ligt er ongeveer een meter voor idd.
alleen in een springparcours gebruiken ze geen drafbalken meer hoor. wel nog grondbalken maar die liggen (voor zover ik weet) bij alle niveaus en hoggtes op de zelfde astand, dus ong 10 cm ervoor.
als een grondbalk met 10 cm niet helemaal mooi is kan je een beetje schuiven, maar doe dit ook met kleine stukjes. Je pony moet er niet nog een pas tussen kunnen zetten, maar al voor de grondbalk afzetten