Pony beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouska_

Pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:17

Hallo

Ik heb een pony op marktplaats gevonden met een veulen
alleen is ze nog helemaal groen.
Maar heeft wel goeie papieren het veulen ook.
Ze is 3 jaar dus kan worden beleerd.
Ik heb zelf haast geen ervaring wel 3 jaar rij les.
Ik zou het beleren zelf niet kunnen toch ?
Zal ik dan iemand vragen die er verstand van heeft?
Het gaat om een grote C-pony.
Zou ik haar wel kopen met veulen of is het toch verstandiger om even te wachten en een pony te kopen die al beleerd is?

Heel erg bedank

Groetjes!!

Niien_

Re: Pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:23

Je kunt het wel doen. Maar zorg dan dat je goede begeleiding hebt bij het beleren. Beleren is iets dat je maar één keer góed kunt doen. Dus dat is heel belangrijk dat het dan ook góed gebeurt.

Verstandiger lijkt het me voor jou om even te wachten op een pony die al wel beleerd is.

Bovendien moet je erover nadenken dat als je een pony met veulen koopt dat je er dan ineens twee hebt in plaats van één. Zou je daar geld voor hebben? Over de stalling nagedacht in dat geval?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:37

Ik zou er niet aan beginnen. Merries die van hun veulen moeten zijn al ontzettend lastig en om ze dan ook te moeten beleren... daar zou ik toch echt niet aan beginnen als eerste paard. Er staat zoveel te koop, er zal echt wel iets anders tussen zitten Lachen

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:53

Ja als je echt helemaal ervan overtuigd ben dat dit jou paardje moet worden dan kan je het doen. Je moet wel begeleiding hebben bij het beleren. Aan de andere kant denk ik ook dat je beter een pony kan kopen die al beleerd is. Ook kan een onbeleerde pony ( + veulen ) aardig wat geld gaan kosten.

Cassidy