sinds kort ben ik opnieuw met m'n paardje (selle français) aan het springen.
Ik bouw het heel erg rustig op omdat ze al heel lang niet meer gesprongen heeft (omwille van manken, heel lange periodes rust, nadien dressuurmatig niet meer goed voor elkaar -> lees verhaal op m'n profiel als je meer wilt weten
).Nu ze is super braaf (ze crost er niet naar toe en dat vindt ze als springpaard erg moeilijk. Vroeger 1 keer met haar gesprongen maar toen was het echt cros, cros. Maar ik denk dat ze het nu niet doet omdat ze dressuurmatig beter voor elkaar is dan toen. Maar nu weer on-topic), en doet het echt megagoed alleen zit ik met een klein probleempje:
af en toe neemt ze echt een reuzesprong! Over een hindernisje van 35 cm ofzo zet ze dan bijna een meter van te voren af en ik voel ook echt dat ze er met extra veel hoogte overvliegt. Ik weet wel dat ze hiermee wilt tonen dat ze meer kan, en dat kan ze natuurlijk ook, maar het is niet de bedoeling!
En ik heb het ook niet altijd voorzien en dan ben ik af en toe niet zo goed mee. Heel vaak voel ik het wel aankomen en dan probeer ik haar gewoon aan te drijven en te blijven zitten op m'n kont maar dat helpt meestal niet.
Overigens doet ze het in draf niet.
Het is dus echt geen ernstig probleem & ik vind het ook niet zo erg, maar misschien heeft iemand nog een tip die kan werken? En leggen jullie ook een drafbalkje (zo'n balkje vlak voor de hindernis) voor een kruisje? Of hoeft dat alleen voor een rechte? (beetje stomme vragen misschien
)Alvast bedankt
.
Maar ok. Nu weet ik het zelf wel niet meer
Ik denk dat ik eerst nog een tijdje gewoon ga rijden en als het niet beter wordt zal ik galopbalkjes enzo gaan nemen. Ze doet het overigens niet altijd, maar slechts af en toe, en _ik heb het al gezegd_ een echt probleem is het niet