samen met andere paarden in de bak probleem :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

samen met andere paarden in de bak probleem :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 20:18

hoi,

ik zit al een tijdje met een vraag.. maar omdat het de enige keer beter ging als de andere wilde ik hem hier niet stellen.. na vandaag vind ik het toch echt nodig omdat het vandaag erg slecht met rijden ging.. goed zodra ik alleen in de bak rijd gaat alles wel goed.. pony is nog wel kijkerig maar verder doet hij het goed en wil hij wel ontspannen.. zodra er een ander paard in de bak rijd, wil hij alleen maar achter dat andere paard aan.. dus als dat paard gaat galoperen of draven wil mijn pony dat ook, en als hij dat wil dan gaat hij, hij pakt het bit vast gaat er gewoon achter aan.. met kleine ophoudinkjes geven redt ik het niet want dan pakt hij alleen maar meer vast.. en ook als er een ander paard schrikt en even een sprintje neemt doet hij precies hetzelfde... ook wil hij niet meer ontspannen dan.. ik raak gefrusteerd en wordt boos en rijdt dan gelijk al niet meer lekker.. ik rijd al best veel figuurtjes en overgangetjes om hem op mij te laten letten maar dat maakt echt niks uit.. met lessen doet hij het verder wel goed.. maar altijd wil hij naar degene toe die in het midden van de bak staat om les te geven, ik kan natuurlijk niet elke dag les nemen want dat wordt gewoon teveel.. wat schiet ik hier nou mee op zonder getrek werk want dat wil ik absoluut niet.. ik wil een pony die niet de hard in de mond wordt.. heeft er iemand een ervaring? zoja wat heb je gedaan om dit te voorkomen??

liefs wendy

WonderWanita

Re: samen met andere paarden in de bak probleem :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:37

Ik denk dat hij dan steun zoekt bij andere. Hij moet goed op zijn eigen benen leren lopen. Elke keer als hij achter een ander aangaat, zet hem dan op de binnenhoefslag en neem hem terug naar de stap. Laat hem goed op jou letten. Doe heel veel met hem zodat ie alleen maar op jou kan letten en geen tijd heeft om achter een ander aan te gaan.
Succes nog!