Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pansor schreef:diablo; gewoon doorgaan wat er ook gebeurt ik ben er heel vaak afgevallen en je moet het gewoon oefen anders lees je nog even mee kan je miss wat tips gebruiken net als ik
piezze schreef:iemand anders die zelf absoluut niet bang is een keer een paar passen uit te wijken oid een paar keer op jouw paard buiten laten rijden. Diegene moet dan met ontspannen teugeltje en benen goed eraan het paard zijn nerveuze gedrag negeren en zoveel mogelijk doorlopen, begin op rustige weggetjes. Ik heb zelf al een paar keer een paard verkeersmak gemaakt op deze manier. Als je zelf rustig bent en het angstige gedrag negeert accepteert het paard uiteindelijk jouw leiderschap en zal uiteindelijk nergens meer bang voor zijn. En vaak de weg op blijven gaan! Heel succes ermee
piezze schreef:waar woon je dan? Dat wil ik best keertje doen hoor als het niet al te ver is.

nu rij ik steeds iets verder en het gaat goed, zodra hij gespannen is en af en toe tussendoor vraag ik hem rond en dan word hij rustiger maar het gaat nu steeds beter
doe ik nooit meer
ik weet nou wat hij doet en kan doen en begin ook buiten aardig zijn knopjes te vinden...