Geen gevoel in laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SoloLieverd

Geen gevoel in laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:39

Hallo allemaal..
ik heb nieuwe Petrie laarzen(de anky's).. in de b kon ik hier makkelijk mee rijden..maar nu ga ik zondag L1 starten..en nu heb ik er dus geen gevoel in met wijken..weet iemand iets om hier iets aan te doen? ik heb ze al vaker aan..want normaal had ik ze alleen maar aan met wedstrijden..
ik hoop dat jullie hier echt iets op weten..

-xxx- mij

Chaos

Re: Geen gevoel in laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:40

Ik heb ze ook sinds een week. Ik voelde in het begin ook niks, maar naarmate ik ze meer draag wordt het steeds meer.. Lachen hoorde van andere op stal dat je naarmate je er meer mee rijdt, je vanzelf dat gevoel krijgt zeg maar..

SoloLieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:42

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ik heb ze ook sinds een week. Ik voelde in het begin ook niks, maar naarmate ik ze meer draag wordt het steeds meer.. Lachen hoorde van andere op stal dat je naarmate je er meer mee rijdt, je vanzelf dat gevoel krijgt zeg maar..

maar ik heb er al best veel wedstrijden mee gereden..een stuk of 10..en daarvoor ook best veel thuis...

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:45

Dat is dus een rede dat ik overgegaan ben op DeNiro's. Eindelijk eens laarzen waar je wel meteen hetzelfde gevoel hebt als met chaps.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:25

Waarschijnlijk zal het wel beter gaan naargelang je ze meer gebruikt.
Leer heeft z'n tijd soms nodig. Je hebt natuurlijk ook soepel leer dat echt snel 'gevormd' is, maar misschien duurt het bij deze iets langer. Ik heb er zelf geen verstand van want ik rijd met chaps (heb vroeger wel met laarzen gereden maar da's al zolang gereden dat ik dat niet meer weet).
Veel makkelijker en het leer 'zet' zich direct Lachen.

otjepedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:40

Meestal gaat het inderdaad beter als je ze langer/ vaker aan hebt gehad

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:34

Ik heb dezelfde laarzen (nu gereserveerd voor wedstrijden). Na circa 3 maanden dagelijks gebruik, kreeg ik echt gevoel. Al valt dit wel in het niets nu ik met Ariat chaps/jodphers rijd.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:30

Gewoon doorzetten. Het is echt een kwestie van wennen en daarna wil je niet anders meer!

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:58

Ik had hetzelfde probleem met de Anky's in het begin, maar nu heb ik gewoon weer het gevoel terug.