Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:pas toen we het zadel erop legden kreeg ie last. maakte zn rug eerst heel bol en wilde eigenlijk niet draven en kreeg dat huppeltje een beetje
randie schreef:Citaat:pas toen we het zadel erop legden kreeg ie last. maakte zn rug eerst heel bol en wilde eigenlijk niet draven en kreeg dat huppeltje een beetje
Zadel dat niet goed ligt? Klemt op de schouder? Dat was bij die van mij het probleem..
dierfysio schreef:Citaat:pas toen we het zadel erop legden kreeg ie last. maakte zn rug eerst heel bol en wilde eigenlijk niet draven en kreeg dat huppeltje een beetje
Zadel dat niet goed ligt? Klemt op de schouder? Dat was bij die van mij het probleem..
daar dacht ik ook al aan. misschien toch dat zadel eens na laten kijken? 't is maar een ideetje. je wil niet weten hoeveel zadels er zoganaamd professioneel aangepast zijn, maar ondertussen baggerslecht liggen.
dierfysio schreef:daar dacht ik ook al aan. misschien toch dat zadel eens na laten kijken? 't is maar een ideetje. je wil niet weten hoeveel zadels er zoganaamd professioneel aangepast zijn, maar ondertussen baggerslecht liggen.
Betteke schreef:Vlug terug naar de veearts! Het klinkt alsof er wervels uit de rij zijn geschoten. Mijn paard heeft hetzelfde gehad na een valpartij in het land. In de wei, molen en aan de longe allemaal prima, totdat ik erop ging zitten.
De veearts constateerde 3 wervels die uit de rij waren en ik kon hem gelijk achterlaten voor een operatie. Herstelperiode ging vrij vlot en na een maand of 2 kon ik weer gewoon rijden. Succes ermee.
crossmonster schreef:nou ja het is al vaak gezegt, maar idd eerst het zadel nakijken, er zijn zoveel kwakzalvers, neem je paard en zadel mee naar een GOEDE zadelpasser.
en die sportmasseuse, wat is dat voor iets?
met masseren kun je soms ook wel een en ander verkeerd doen ...
maar goed eerst dus je zadel, en als dat in orde is, een goede kliniek !
Meryl schreef:Ik geloof nooit zo in "een paard wat gaat kreupelen om onder het werk uit te komen" Mij klinkt het als rugproblemen. Ik zou ermee naar iemand die hierin is gespecialieerd. Heb geen idee waar je in Nederland woont, maar als je in het noorden woont heb ik wel een goed adres voor je.
Succes ermee