te diep.te diep en nog eens te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

te diep.te diep en nog eens te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:51

Hai hai bokkers...

Ik heb een soort van probleempje.. in mijn proeven loopt mijn merrie steeds te diep. Het stond vandaag tijdens mijn M debuut maarliefst 32 keer op men protocollen Bloos
Wat gebeurt ernou... ze is tijdens de proef erg drammerig en dus niet op men zit terug te rijden.. het liefst loopt ze in uitgestrekte draf der hele proef.. dus wat doe ik aangezien ze tijdens de proef onvoldoende op mijn zit reageert ik ga hangen aan me teugels, ja niet echt hangen maar gewoon veel ophoudingen maken en zo veel mogenlijk ontspannen en doordat ik er een soort van in hou gaat ze te diep lopen. Eerst was dit ook met trainen veel aan de hand inmiddels bijna over. Met losrijden begint het feest eigenlijk al, je hoort der bijna roepen dit kan harder... nu heb ik na men proeven met de jury staan praten en die zei dat ze het erg jammer vond omdat de proef zelf erg netjes was, daar was ze echt over te spreken! Ze zei zelfs dat als het neusje er dalijk meer uit is denkt dat ik overal boven aan sta, omdat de oefeningen goed waren uitgevoerd en ze de gangen enz. super goed vond, maar dat ze helaas bij ieder onderdeel een punt moest aftrekken. ik had 178 en 181 punten opzich niet slecht voor het eerst M maar dit is gewoon zonde..

Met trainen zet ik haar uit galop gewoon stil op men zit geen probleem, maar zodra we in het apenpak te voorschijn komen draait er een knop om, niet dat ze het niet leuk vind ze vind het juist erg leuk! Heeft iemand tips?

Ik ga proberen mijn gefilmde proef up te loaden zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd. ( al vind ik dat je nauwelijks ziet dat ze hard wil, ze loopt braaf der rondje met der kin op der borst Clown

alvast bedankt voor de tips

midgie

Re: te diep.te diep en nog eens te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:00

Je zegt als je je apenpak aantrekt dat ze de knop omdraait, is het juist niet zo dat er bij jou een knop omgaat en dat zij daar gewoon opreageert??
Vaak zoek je de fout bij het paard, maar je kan hem misschien beter bij ejzelf zoeken,
De tainingen gaan goed , dus is er minder stres bij jou, een paard spiegelt!!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:02

train je wel eensop een andere locatie?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 23:16

arans schreef:
train je wel eensop een andere locatie?

Nee maar vandaag heb ik gewoon thuis gestart,wat ik het hele seizeon al doe...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 23:18

midgie schreef:
Je zegt als je je apenpak aantrekt dat ze de knop omdraait, is het juist niet zo dat er bij jou een knop omgaat en dat zij daar gewoon opreageert??
Vaak zoek je de fout bij het paard, maar je kan hem misschien beter bij ejzelf zoeken,
De tainingen gaan goed , dus is er minder stres bij jou, een paard spiegelt!!

Ja tuurlijk ben ik zenuachtig vandaag wat meer dan normaal doordat het een debuut was. Heb ook ptoeven zonder stress gehad en moest ik ook zooo veel moeite doen om der terug te rijden. ik train ook wel eens met een zweepje omdat ze in stap nog wel eens traag wil worden aan me been. nu in t M mag t toch niet meer maar voorheen hoefde ik ook echt geen zweepje mee de proef in te nemen.. want mevrouw gaat hard zat..

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:30

IK denk toch dat er wat in jou lichaamshouding verandert waar je paardje op reageert, zeker als ze het bij de trainingen niet doet, dus moet je echt de fout bij jezelf zoeken en niet bij je paard, laat jezelf eens filmen op wedstrijd en in een training en zoek de verschillen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:36

Meer proefgericht gaan trainen; dus oefeningen kort op elkaar meepakken in de trainingen. Wat ook wel goed wil helpen is voor elke wending even een kleine ophouding maken als een soort van wachtoefening. Als je dat consequent doorvoert in je training heb je daar in je proef een boel profijt van.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 23:40

Anne_GTI schreef:
Meer proefgericht gaan trainen; dus oefeningen kort op elkaar meepakken in de trainingen. Wat ook wel goed wil helpen is voor elke wending even een kleine ophouding maken als een soort van wachtoefening. Als je dat consequent doorvoert in je training heb je daar in je proef een boel profijt van.

Ok ik ga dit van de week oefenen met der. Ik rijd eigenlijk de proef nooit van te voren omdat ik bang ben dat ze dan alles helemaal zelf gaat invullen, i kan natuurlijk op het zelfde nivo gewoon een andere proef oefenen. Bedankt voor je tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:43

Hmm wachtoefeningen bij een hete die achter de teugel gaat lopen zou ik niet doen.

Thuis en op concours veel meer gaan letten op de verbinding. Ze mag wel hard willen, ze is waarschijnlijk teveel voor je been ipv aan je been. Als je verbinding, dus met been de neus eruit kan drukken, kan rijden, dan zal je hele probleem opgelost zijn.

Makkelijk is het niet Haha! Weet ik uit ervaring Haha!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 23:48

Pipo schreef:
Hmm wachtoefeningen bij een hete die achter de teugel gaat lopen zou ik niet doen.

Thuis en op concours veel meer gaan letten op de verbinding. Ze mag wel hard willen, ze is waarschijnlijk teveel voor je been ipv aan je been. Als je verbinding, dus met been de neus eruit kan drukken, kan rijden, dan zal je hele probleem opgelost zijn.

Makkelijk is het niet Haha! Weet ik uit ervaring Haha!

Ok en wat kan ik oefenen zodat ik met been der neus er uit druk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:49

Ik zou dat met de juiste instructie oefenen, dat is vanaf het internet niet te beoordelen.

Maar basis, basis en nog een basis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:57

Lastig hoor, paarden die loperig zijn en zich opkrullen. Zou idd oefenen met goede instructie. Je paardje moet eerst aan het been en aan het bit komen. Wat voor bit gebruik je? Probeer evt. dubbel gebroken watertrensje. Probeer thuis eerst te rijden met een lichte druk op beide teugels zonder je paard in de krul te rijden. Hoofd mag er helemaal uit. Gaat ze te hard dan de volte op en belonen als ze terug komt. Dit oefenen tot ze aan het bit wil trekken.
Probeer dan bovenin te regelen. Als ze te rond wil weer neus eruit etc,

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

Niet te lang losrijden, veel "lucht geven", dus veel meegeven met de teugel Lachen