hoe trainen jullie je springpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

hoe trainen jullie je springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:28

hoe trainen jullie je sprinpaard? wanneer krijgen ze vrij?
Wanneer ga je rijden of longeren en wat doe je dan enz?

niknokjhee

Re: hoe trainen jullie je springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:33

njaaa...gewoon 1 dag per week vrij meestal de dag na de wedstrijd...en dan na mate het paard luistert springen gemiddeld 1 á 2 keer per week als t goed luistert anders dag of 3 achter elkaar..longeren afentoe meestal niet elke dag weidegang een uurtje of 3 4 en heel veel werke met balken in de dressuur met de galopspassen Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:03

Ik heb 1 keer in de week dressuurles en 1 keer in de 2 weken springles. Verder rij ik regelmatig over een zandpad om lekker te galloperen. Hij heeft 1 dag in de week vrij en longeren doe ik soms.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:20

Ik heb 1x in de week dressuurles en 1x in de week springles en derest vd week rijden en bij weinig tijd longeren en als ik helemaal geen tijd heb heeft hij gewoon een dagje vrij(staat wel overdag buiten) maar als ik vrijdag en zaterdag wedstrijd heb gehad ga ik meestal zondags een beetje aanklooien. eventjes rijden(tegen spierpijn) en daarna even langs de weg en in de bosjes beetje 'spelen'.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:50

Ik spring meestal 1 (soms 2) keer per week. Voor de rest ben ik bezig met dressuur. Soms longeer ik en ik ga regelmatig het bos in. Ik rijd maximaal 6x per week.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:42

Hou een springpaard blij. Niet te vaak en hoog springen. zorg voor weidegang en rij af en toe in het bos.
Longeren kan heel goed zijn vor afwisseling, je kunt hem er ook mooi mee trainen als je met slof of pessoatuig longeerd. Zorg wel dat je het goed doet, vraag evt hulp van iemand die dat vaker doet.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:25

Dressuur doet wonderen bij springpaarden. Ik rijd vooral veel dressuur, ik spring enkel een keer als er een wedstrijd aankomt. Soms eens wat meer als de goesting voor dressuur wat weg is. Mijn paard weet nu eenmaal hoe hij moet springen, ik hoef het hem niet meer te leren. Het komt er nu op aan zelf goed afstanden leren inschatten en goed kunnen schakelen. En een wandeling kan ook deugd doen maar in de zomer zie je mij niet vaak in de bossen met al die dazen die hier zitten. Hij staat wel dag en nacht op de wei. Hij kan in z'n stal wanneer hij wil.
Nu moet ik wel zeggen dat hij nu meer is omgeschoold naar dressuurpaard en zie ik springen meer als afwisseling maar hij was oorspronkelijk gekocht als springpaard en hij kan dit nog altijd zeer goed. Cool

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:39

Ik heb 1 keer in de week springles en 1/2 keer in de week dressuurles. Ik heb heel veel aan de dressuurles want het helpt mij heel goed in het parcour. Zoals verkorten of verlengen