Overspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xKayleighx

Overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:21

Ik heb een 15 jarige merrie, alleen we hebben 1 probleem... de linkergalop! De rechtergalop gaat super en zit ook erg lekker, alleen in de linkergalop springtze elke keer over. Een instructrice zegt dat ze het ook heeft gehad en dat er niks aan te doen is, maar ik wil weten of iemand anders er ook last van heeft?? Tips??

DeniseES

Re: Overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:32

Ja ik ken het probleem. Heel lastig om vanaf te komen. Probeer je benen duidelijk op zijn plaats te houden, goed 'duidelijk' voor je paard, handen opgesloten houden en stelling licht naar binnen... Beginnen op de volte en als het goed gaat ovalere voltes maken

succes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:35

wat een vreemde instructrice heb jij

dit probleem is wel degelijk te trainen.
ga eerst eens na of je niet teveel tegenwerkt in de binnenhand.
probeer de binnenhand zoveel mogelijkk te ontspannen.

ga vaak op de moeilijke hand aan galoperen , als het lukt vanuit stap naar de galop, en dit vaak herhalen,
zo train je de kracht in de achterhand, waardoor die galop streker wordt

the_fish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:28

misschien een medische probleem ????

ik zou er eerst een da naar laten kijken, ken een paard die dat ook deed die had een heup probleem en iets in de rug.

misschien eerst dat uitsluiten voor je het erger maakt het training

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:05

the_fish schreef:
misschien een medische probleem ????

ik zou er eerst een da naar laten kijken, ken een paard die dat ook deed die had een heup probleem en iets in de rug.

misschien eerst dat uitsluiten voor je het erger maakt het training

nee, dat is het niet... ze heeft laatst rontgen, verdoven enz. allemaal gehad en het was niks!!

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:07

crossmonster schreef:

ga vaak op de moeilijke hand aan galoperen , als het lukt vanuit stap naar de galop, en dit vaak herhalen,

van stap naar galop gaat super, zelfs uit stilstand naar galop gaat goed! Ik zal tijdens het galopperen op de linkerhand een keer goed op mn binnenhand letten Knipoog bedankt

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:10

Ik vind het best raar dat ze zegt dat het niet op te lossen is..
Deed ze dat altijd al??
Mijn pony deed het eerst altijd als ik middengalop op de volte deed..
Ik bleef in galop en sprong weer een wissel naar de goede galop,, Na een tijdje deed hij het niet meer.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:28

Ik heb het ook gehad. Moest vanuit sb in galop aanspringen en eerst alleen de lange zijdes (op voltes e.d. sprong ze om). Daarna steeds verder naar een gewone galop zonder wissels en op de volte toetrainen.
Dit is nu een maandje of 4 geleden en ik heb er nooit meer last van! Knipoog

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:46

OemmiejO schreef:
Ik heb het ook gehad. Moest vanuit sb in galop aanspringen en eerst alleen de lange zijdes (op voltes e.d. sprong ze om). Daarna steeds verder naar een gewone galop zonder wissels en op de volte toetrainen.

hoelang heeft het geduurd???

ariiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:46

Ik heb het ook gehad met mijn pony Brando. Ik hield alles stil en als ik voelde dat hij ging over springen liet ik hem wat harder galopperen. Het hielp wel. Jammer genoeg is hij verkocht. Dus ik weet niet of dat het nu nog zo is :|

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:25

ik heb het ook met mijn 15-jarige merrie!! alleen die van mij springt alleen met haar buitenachterbeen over, dan zit ze dus gekruist... ik denk dat het kwam omdat ik iets teveel van haar vroeg in de galop, het gaat nu al een stuk beter omdat ik haar nu gewoon een beetje laat galoperen, en ook vooral op je handen letten, die van mij sprong gelijk over zodra ik mijn binnenhand (prongelijk) omhoog bracht. Dus je buitenhand hoog houden, en je binnenhand laag. en ik zou het dus wat rustiger aandoen in de galop, ik weet niet wat voor oefeningen je dan allemaal doet, maar eerst maar zorgen dat ze weer normaal galopeert.. Zo heeft het bij mij wel geholpen iig Knipoog Ps: als iemand tips heeft over mijn probleem, hoor ik dat ook graag Bloos

SUCCES ERMEE!!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:14

Misschien komy het omdat rechts haar makkelijke kant is, waar ze dus beter kan buigen.
Vergelijk het mijn jou (neem even aan dat je rechtshandig bent) Als je links moet schrijven wil jij ook veel liever met rechts gaan schrijven dat gaat voor jou veel makkelijker mooier en sneller.

Misschien eens proberen als je merkt dat ze omspringt trug naar draf gaan, en dan opnieuw aaspringen en goed belonen zolang ze goed zit, zodra ze toch overspringt ga je weer naar draf. en als ze dan goed zit belonen en optijd weer trug nemen ze dat ze niet de kans krijgt om over te springen.
Misschien dat ze het zo gaat snappen.

Succes ermee!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:19

Probeer als die in de goede galop zit hem even wat sneller te laten galoperen, dan is het moeilijker om over te springen. Dit heeft bij me vorige verzorgpony goed geholpen. In het begin zal die terug in draf vallen, maar probeer maar laat maar ff horen of het helpt.

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:38

kimmysan schreef:
Probeer als die in de goede galop zit hem even wat sneller te laten galoperen, dan is het moeilijker om over te springen. Dit heeft bij me vorige verzorgpony goed geholpen. In het begin zal die terug in draf vallen, maar probeer maar laat maar ff horen of het helpt.

oke, bedankt voor de tip Knipoog

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:39

Maureenn schreef:
Misschien komy het omdat rechts haar makkelijke kant is, waar ze dus beter kan buigen.
Vergelijk het mijn jou (neem even aan dat je rechtshandig bent) Als je links moet schrijven wil jij ook veel liever met rechts gaan schrijven dat gaat voor jou veel makkelijker mooier en sneller.

Misschien eens proberen als je merkt dat ze omspringt trug naar draf gaan, en dan opnieuw aaspringen en goed belonen zolang ze goed zit, zodra ze toch overspringt ga je weer naar draf. en als ze dan goed zit belonen en optijd weer trug nemen ze dat ze niet de kans krijgt om over te springen.
Misschien dat ze het zo gaat snappen.

Succes ermee!

zal ik proberen Lachen Lachen misschien helpt het wel

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:10

ben je al bij een dierenarts geweest?? ( sorry, heb niet alle posts gelezen)

het kan dat het paard zijn linker achterbeen probeert te ontlasten.
een probleem links achter kan door een blessure rechts voor komen.

het is voor het paard in principe niet makkelijker om overkruist te galopperen, of in contragalop.
dus het zou een vorm van ontlasting kunnen zijn van een been.

als het nog een jong dier was, zou het een ballans probleem kunnen zijn, maar aangezien je merrie al 15 is, neem ik aan dat ze hier geen moeite mee heeft.

anders, gewoon steeds kleine stukjes op een volte oefenen!

succes er mee!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:29

crossmonster schreef:

Ik wou het net zeggen, ben het met jou eens Lachen En laat je paard eens los en geef m lange teugel Ja

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:53

xKayleighx schreef:
OemmiejO schreef:

hoelang heeft het geduurd???

twee weken denk ik. Misschien iets langer. Knipoog

An0niem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:22

Je moet Duidelijk zijn tegen je paard, Je benen op de goede plek misschien iets meer dan normaal, en veel voltes in gallop op de linkerhand, de stelling links goed aanhouden, succes
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 14-06-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd