Wisselvallig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Wisselvallig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:03

Ik heb een tijdje thuis reeds een topic geplaatst dat mijn paard in de les goed liep en als ik op mijn eentje reed er niks mee aan te vangen was, het lukte dan echt niet.
Nu liep hij twee weken echt goed, leuk op het bit te knabbelen, lekker ontspannen. En ik dacht ja we zijn er door ( omdat hij normaal soms wel eens een keer goed ging, nooit twee keer na elkaar). Ik longeerde hem maandag, reed hem dinsdag ( ging echt goed). Woensdag had ik les en toen ging hij echt niet, was lang geleden dat het zo moeilijk ging. Langs de ene kant wel goed dat hij dit deed tijdens de les, maar ik dacht echt dat we erdoor waren ( en had tegen mijn lesgever gezegt dat het eindelijk lukte Bloos ). Nu de keer rijden erna ging ook slecht, vrijdag was weer iets beter en vandaag ging echt niet.
De eerste 20 minuten was hij redelijk maar daarna ging hij echt niet. Die twee weken dat hij goed ging knabbelde hij echt goed op het bit en schuimde hij lekker. Nu schuimt hij nog wel maar dat knabbelen om het bit en de lichtheid is er niet meer bij. Het lijkt wel of die twee weken er niet geweest zijn.
Passen we niet bij elkaar, of is hij misschien moeilijk? Of doe ik dan iets serieus verkeerd ( kunnen jullie niet echt zien), maar ik heb niet echt iets anders gedaan met rijden ( behalve misschien dat ik sinds woensdag met leren rijlaarzen rijdt)

DeniseES

Re: Wisselvallig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:34

Met leren rijlaarzen merk je toch minder dat je zelf aanspoort ofzo? Minder gevoelig voor jezelf? Miss geef je onbewust veel hulpen met je benen terwijl je het zelf dus niet door hebt.

Probeer weer eens met andere laarzen te rijdne, kijk of er verschil is, als dit niet zo is had ze miss een paar slechte dagen en komt dat vast weer goed als je blijft proberen

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:57

Ok blijven proberen dus. Ik zal weer onbewust iets fout doen. In de les wijzen ze je op de fouten. Als je alleen rijdt vallen die niet op soms.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:58

Nee, daar heb je helemaal gelijk in! Er valt altijd nog wat te verbeteren Knipoog ik vind het ook altijd leuk filmpjes ofzo terug te zien, dan zie je pas wat je fout doet

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:00

Ik heb zelf ook tijden gehad dat het rijden stukken minder ging, maar gaanderweg werden de slechte dagen steeds minder. Ik ben toen privelessen gaan volgen. Nu komt het nog wel eens af en toe voor dat we een mindere dag hebben, maar ja, dat heben mensen ook wel eens....... Haha!

Gewoon doorzetten, hoe moeilijk dat af en toe ook is. Succes!

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:03

Paardrijden bestaat uit toppen en dalen.
Soms erg vervelend, maar het hoort er wel allemaal bij.
Ik denk niet dat er mensen zijn waarbij het altijd op rolletjes loopt.
Doorzetten, zal ik dus maar zeggen Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:18

Toverheks schreef:
Paardrijden bestaat uit toppen en dalen.
Soms erg vervelend, maar het hoort er wel allemaal bij.
Ik denk niet dat er mensen zijn waarbij het altijd op rolletjes loopt.
Doorzetten, zal ik dus maar zeggen Knipoog

Hier ga ik in mee. Het zijn levende dieren en hebben dus ook zo hun dipjes Knipoog

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:57

Ik heb hetzelfde probleem.
In de les is er niks aan het handje en als ik alleen rijd, dan heb ik een draakje. Althans, dan gaat ze rennen en het bit vastpakken.
Gisteren stond mijn vriend in bak en toen ging het ook beter.
Dan ben ik misschien wat rustiger of zo.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:19

Even laarzen omwisselen enzo,
Maar paarden hebben ook hun slechte weekjes, ze kunnen niet altijd goed sporten, jij toch ook niet?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:20

Jah denk dat hij dan gewoon een slecht weekje heeft. Of had hij toen die twee weken misschien gewoon eens twee goei weken.
Denken jullie dat die twee goede weken een teken van verbetering waren of gewoon geluk? ( of is geluk misschien eerder een dagje goed?)

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:43

Idd zoals gezegd hier met pieken & dalen.
Je zet 1 stap vooruit, maar vaak zet je er daarna weer 2 achteruit.
Ik merk het ook vaak met mijn paard : Heb n nieuwe instructeur sinds een half jaar en daar loopt ie super bij. De voorbije weken ging het ontzettend goed, dat zelfs mijn instructeur, tevens staleigenaar, me kwam 'feliciteren'. Maar dan gaat het weer een dag of een paar dagen helemaal niet...dat is normaal.
Niet meteen denken dat jullie niet bij elkaar passen, het zijn en blijven dieren!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 16:04

Ooh dus die twee weken dat het goed ging kunnen dus wel vooruitgang zijn, het is niet zo dat dat geluk was. Is wel leuk om te weten, als je weet dat je wel vooruit gegaan bent. Dat als die tijd niet voor niks was. En dat we er nie weer doorheen moeten